• 4
  • 5
2009-01-28, 22:10
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dominax
det är ju verkligen inget potenshöjande.

Nej, jag tänkte samma sak. Det är väl snarare tvärtom.
Citera
2009-01-28, 22:38
Medlem
piratkaptens avatar
Jag har verkligen svårt att tänka mig att detta kan fungera. Har massvis av dessa blanketter på jobbet och det vore möjligt att plocka på sig ett hundratal utan att någon märke nåt.

Jag är ganska säker på att receptet skickas från läkaren till apoteket och efter att apotekaren knappat in ens siffror i datorn ser vilket recept du har. Så vill jag åtminstone minnas att det gick till senast jag skulle hämta ut något.
Citera
2009-01-28, 22:44
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caution
Jag håller med Himmler. Det är väl för i helvete inget bra sätt att ta en risk som innebär att ens egen far ska behöva anklagas för att skriva ut narkotika till folk som inte behöver det?

Fyfan, vilken skam det skulle vara att göra så mot sitt eget kött och blod. Jag skulle aldrig kunna se min far i ögonen igen om jag hade satt honom i skiten på det sättet bara för att själv få lite billigt och enkelt knark.

Jag kan inte förstå hur ni ens kan överväga att ta en sådan risk på din farsas bekostnad. Bara att sno recept av honom är en sak, men att sedan låta honom agera "målvakt" när ni ska hämta ut dem. Ni är fan en ren skam.

Förövrigt tycker jag det är förbannat svinaktigt och drägglikt att över huvud taget syssla med att försöka ljuga till sig narkotika genom läkare. Att sitta där och ljuga om sina olika påhittade symptom, så att läkarkåren alltid tvingas misstänka alla patienter, på grund av svinen som kommer dit och försöker lura dem hela tiden. Dessutom gör ni så att människor med riktig fysisk smärta eller verklig ångest inte får adekvata mediciner. Deras lidande är ert fel. Bara för att man använder droger betyder det fan inte att man blir ett patetiskt ljugande svin som låter andra lida av ens handlingar.

Om man ska ha illegala preparat så ska man bannemej köpa dem illegalt också, det är i alla fall min åsikt.

Word! Förövrigt lär den som förfalskat underskriften åka dit i lagens ögon om de skulle bli avslöjade. Minst dagsböter!
Citera
2009-02-28, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Antar oxytocin

Skulle tippa på att du menar oxycontin eller oxynorm. Vem som skulle vilja knarka det övergår dock mitt förstånd, det finns fräsigare opioider.

Till TS: Skojiga mediciner skrivs ut på särskild receptblankett. Om ni kommer med ett vanligt recept avsett för icke-narkotiska preparat och försöker kvittera ut fludder och har en lagom nitisk receptarie så kommer hon kanske att undra vad som står på och kontakta läkaren som "utfärdat" receptet. I bästa fall får ni stå med dumstruten på familjemiddagen, i värsta fall åker ni dit för urkundsförfalskning. Är det verkligen värt det?
Citera
2009-02-28, 03:15
Medlem
Slottas avatar
försök inte. funkar inte i dagsens läge
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto