• 1
  • 2
2009-01-23, 20:35
Medlem
Sandozs avatar
5-OH-DMT ska vl inte vara speciellt trevligt? Den hade vl troligtvis varit mer uppmrksammad om folk uppskattat dess effekter. Det hade dock varit frbannat kul att bestlla hem ett kg torkad fisk.
Citera
2009-01-23, 20:51
Medlem
sonata-arcticas avatar
slicka p grodor? jag har lst att det finns groddjur som man kan slicka p fr att bli hg stmmer det?

och fr att inte glida ifrn mnet allt fr mycket s en frga till:
mste ju vara sjukt svrt(typ omjligt) att f tag i sn fisk om man inte vet vad man ska leta efter...?
Citera
2009-01-23, 21:05
Medlem
Battery6s avatar
Kanske det finns nn vanlig akvariefisk man kan kka?
Finns ett akvarium p skolan s kan ju sno en dr ifrn
Citera
2009-01-23, 21:47
Medlem
B_F_Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonata-arctica
mste ju vara sjukt svrt(typ omjligt) att f tag i sn fisk om man inte vet vad man ska leta efter...?

Haha jag kan verkligen se framfr mig hur det blir mer och mer som toppisar, istllet fr att folk springer runt p hsten och plockar dom s stller sig folk och fiskar. Sjlvklart skapas ven en "[officiell identifieringstrd]" gllande fiskar dr folk kan ta bild p sin fngst s fr experterna bertta om det r rtt eller inte
Citera
2009-01-23, 21:58
Medlem
CC_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B_F_G
Haha jag kan verkligen se framfr mig hur det blir mer och mer som toppisar, istllet fr att folk springer runt p hsten och plockar dom s stller sig folk och fiskar. Sjlvklart skapas ven en "[officiell identifieringstrd]" gllande fiskar dr folk kan ta bild p sin fngst s fr experterna bertta om det r rtt eller inte

haha fan vilken vision allts, hade fan inte sagt det bttre sjlv!
Citera
2009-01-23, 22:11
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC_Nation
haha fan vilken vision allts, hade fan inte sagt det bttre sjlv!

Det ger begreppet fiskehistoria en helt ny innebrd.
Citera
2009-01-23, 22:26
Medlem
Citrals avatar
Tja... som sagt innan s kan man fiska den dr multen p svenska vstkusten, mete med brd brukar fungera utmrkt Dessutom r det en vldigt rolig sportfisk! Otroligt kmparglad
Citera
2009-01-23, 22:42
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citral
Tja... som sagt innan s kan man fiska den dr multen p svenska vstkusten, mete med brd brukar fungera utmrkt Dessutom r det en vldigt rolig sportfisk! Otroligt kmparglad

r inte Multe en matfisk? Om de matfiskar som simmar runt vid dessa breddgrader skulle innehlla ngra betydande mngder Ichthyoallyeinotoxism borde det rimligtvis vara knt fr lngesedan. Det verkar vl frresten troligt att de olika sorterna innehller olika blandning av rusgivande mnen?
Senast redigerad av Sandoz 2009-01-23 kl. 22:49. Anledning: Stavfel
Citera
2009-01-23, 22:43
Medlem
CC_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Det ger begreppet fiskehistoria en helt ny innebrd.

haha precis!
Citera
2009-01-23, 22:47
Medlem
Citrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
r inte Multe en matfisk? Om de matfiskar som simmar runt vid dessa bredgrader skulle innehlla ngra betydande mngder Ichthyoallyeinotoxism borde det rimligtvis vara knt fr lngesedan. Det verkar vl frresten troligt att de olika sorterna innehller olika blandning av rusgivande mnen?

Har du iofs rtt i men som jag frstod det nr jag lste om fiskarna s fick de dessa egenskaper av att ta vissa alger, vilket gr inte att alla fiskarna har detta mne i sig om de inte har tit av vxten s det verkar vara lite av en chansning.
Dremot "drmfisken" som innehll DMT r ju en annan femma, dock finns de inte hr...
Citera
2009-01-23, 23:03
Medlem
dominaxs avatar
Hr kan man hitta lite kul att lsa...

Men hallucinate after eating fish
The effects of eating ichthyoallyeinotoxic fishes, such as certain mullet, goatfish, tangs, damsels and rabbitfish, are believed to be similar to LSD (!)
http://www.practicalfishkeeping.co.u...m.php?news=911
Senast redigerad av dominax 2009-01-23 kl. 23:06.
Citera
2009-01-23, 23:08
Medlem
cercinas avatar
Testade att ta en fisk p en i tunisien fr ett par r sen, lokalbefolkningen kallar den "Shelba", och enligt dom ger den mardrmmar och ngot skumt rus om man ter fisken hel utan att rensa bort tarmarna.

Hur som helst s provade jag att ta ett par, jag knde mig dsig efter ngon timme s jag la mig, och som dom sa s drmde jag lite skumt och knde mig konstig ett par timmar efter.

Jag tror allts som Citral sger att fiskarna ter ngon alg som innehller ngot hallucinogent mne, i o med att man endast upplevde dessa knslor om man t fiskens mage.

Nsta gng jag ker dit fr man ta och ta ett dussin s fr vi se om jag kan lgga upp en rejl tripprapport hr p FB
Senast redigerad av cercina 2009-01-23 kl. 23:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in