Ja? Samma sett som en Windows användare får virus kan alltså en macanvändare få virus, men från mactalibaner låter de mer som att när vi Win användare startar datorn så får vi virus direkt utan att ens ha pillat på något, och de vi försöker förklara e de du säger.
porrsurfar man på fel sidor, går man in på warez sidor så finns chansen för virus och trojaner.. svårare än så är det inte.
Då vet vi, virus och trojaner finns för både Win och Mac. Punkt slut.
Humor.
Fernet: Klart det blir lite tjafs i tråden. Det är ju en tråd om Mac och om säkerhetsrisk, det är som att kasta fram honung i en biodlares trädgård och förutsätta att man ska slippa bin.
Ja? Samma sett som en Windows användare får virus kan alltså en macanvändare få virus, men från mactalibaner låter de mer som att när vi Win användare startar datorn så får vi virus direkt utan att ens ha pillat på något, och de vi försöker förklara e de du säger.
porrsurfar man på fel sidor, går man in på warez sidor så finns chansen för virus och trojaner.. svårare än så är det inte.
Då vet vi, virus och trojaner finns för både Win och Mac. Punkt slut.
Shit, du är verkligen insatt i ämnet! Det är verkligen ingen skillnad på hur enkelt det är att bli drabbat på PC vs Mac heller, adminlösenord har ingenting med det att göra heller, jag lovar
Fernet: Klart det blir lite tjafs i tråden. Det är ju en tråd om Mac och om säkerhetsrisk, det är som att kasta fram honung i en biodlares trädgård och förutsätta att man ska slippa bin.
Om du syftar på bland annat det som jag skrivit i tråden har jag ingen baktanke med att försöka framställa varken Windows eller Linux som potentiellt bättre operativsystem utan säkerhetsbrister, men klart att det blir uppståndelse som du säger då det framkommer att det finns ett hot. Jag försöker bara komma med konkreta synpunkter ifrån en f.d. Windows-användare som står enade på samma sida som ni, Macbröder.
Om du syftar på bland annat det som jag skrivit i tråden har jag ingen baktanke med att försöka framställa varken Windows eller Linux som potentiellt bättre operativsystem utan säkerhetsbrister, men klart att det blir uppståndelse som du säger då det framkommer att det finns ett hot. Jag försöker bara komma med konkreta synpunkter ifrån en f.d. Windows-användare som står enade på samma sida som ni, Macbröder.
Nej, det var mer en allmän observation. Och Pulse82 är ju alltid underhållande på sitt eget vis.
Jodå. Det finns många som drabbats av de trojanerna, bägge drabbar microsoft produkter nämligen ms office. Samma bakdörrar i windows som i macversionen. I övrigt finns det ju trojaner till både mac och linux - det är enda sättet att ta sig in i unixbaserade och unixliknande operativsystem. Windows kör och installerar program bara man tittar på dem eller besöker en hemsida medans man faktiskt behöver installera program med användarlösen för att få en infektion på mac och linux, vilket utesluter allt utom trojaner.
Sen är väl frågan vad trojanen verkligen gör, eftersom att rättigheterna för program är kraftigt begränsade. Skulle misstänka att det bara är en harmlös tracker.
skulle väntat till den officiella releasen om jag var du
Klart att man bör vänta in officiella släpp utav programmen om man vill stödja företag som Apple, och sedan om man inte vill ta onödiga risker för att råka ut för virus och trojaner är det ju en fördel (som alltid) att använda sig av original.