Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-22, 20:56
Medlem
har ett asus P5Q-E moderkort med inbyggt ljudkort. har installerat senaste drivisarna osv.

när jag kopplar in mitt 5.1 system (logitech z-530) så händer något märkligt, oavsett om jag väljer i dator natt jag har 5.1 system eller bara 2 högtalare. När jag tittar på hd-filmer eller spelar spel (tex assasin's creed) så hör jag inte ljudspåret riktigt, speciellt i spelet.

Jag ser att karaktärerna pratar, men jag hör bara bakgrundsmusiken - inte talet. Det verkar som om datorn av någon anledning delar upp ljudspåret i två delar varav ena delen går ut i något system jag saknar...

hur kan jag fixa detta? Tyvärr är det soundmax som asus kör med och inte realtek
Citera
2009-01-22, 22:38
Medlem
Muckarduvas avatar
Du behöver installera AC3-codecs.
Citera
2009-01-23, 13:52
Medlem
hej.

vet inte om det verkligen behövs då jag kör filmer i VLC...och spel lär ju inte använda sig utav ac3 codecs

men jag testade , samma fel kvarstår. i videosekvenserna i Assasin's Creed så rör gubbarna på munnen men jag hör inget. jag hör bara bakgrundsmusiken.
Citera
2009-01-24, 02:06
Medlem
Muckarduvas avatar
Nä, spel ska ju ha sådant serverat och klart, kan man tycka.

Mysko.

Har du testat att köra GSpot mot filmerna för att se hur de är renderade och underförstått vad de kräver på uppspelningssidan?

http://www.headbands.com/gspot/download.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in