2009-01-22, 18:29
Medlem
God Afton kära kamrater.

Nu är det så att idag kom ett brev från polisen i min postlåda. Där står det att jag blivit anmäld för att ha smitit från en taxiresa. Inte någonting jag är stolt över, men som ni alla vet så kan man ju bete sig lite tvivelaktigt när men är alkoholpåverkad...

Så vad blir mitt straff? Värt att nämna är kanske att resan skulle ha kostat ca 200kr, så det var riktigt värt att smita ifrån..

Tack på förhand

/Lilla J
Citera
2009-01-22, 18:42
Medlem
Neddekads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petertosh
God Afton kära kamrater.

Nu är det så att idag kom ett brev från polisen i min postlåda. Där står det att jag blivit anmäld för att ha smitit från en taxiresa. Inte någonting jag är stolt över, men som ni alla vet så kan man ju bete sig lite tvivelaktigt när men är alkoholpåverkad...

Så vad blir mitt straff? Värt att nämna är kanske att resan skulle ha kostat ca 200kr, så det var riktigt värt att smita ifrån..

Tack på förhand

/Lilla J
Bedrägligt beteende eller stöld har har du gjort dig skyldig till om du blir dömd.
Du kommer att få böter som vida överskrider dina 200 kronor som resan kostade och du kommer även att förekomma i polisens register i många år framöver.

När du blir kallad till förhör så godkänn då ett strafföreläggande så slipper du hålla på och krångla med rättegång.
Citera
2009-01-22, 19:06
Medlem
4283s avatar
Som ovanstående plus en sak: Du kommer att inse att 200 kronor inte var så värt att smita ifrån. Hur gjorde du när du smet? Lämnade du info om dig själv, eller hur hittade taxichaffisen dig?

Nått fel måste du ha gjort.
Citera
2009-01-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Som ovanstående plus en sak: Du kommer att inse att 200 kronor inte var så värt att smita ifrån. Hur gjorde du när du smet? Lämnade du info om dig själv, eller hur hittade taxichaffisen dig?

Nått fel måste du ha gjort.

Nej skrev ingen lapp till honom, utan tyckte att det var enklare att ringa taxin från min egen mobil... Kom på det dagen efter... Vi stannade vid en bankomat för att ta ut pengar, då fick jag idén att springa, så jag sprang!

Finns det kameror i alla taxibilar idag?

ska kanske tillägga att jag tidigare dömd för grov stöld, påverkar det?
Senast redigerad av petertosh 2009-01-22 kl. 22:14.
Citera
2009-01-22, 22:15
Medlem
Neka, neka, neka.

För att du ska bli fälld måste du ha satt det i system. Tex sprungit varje helg från taxin.

Neka och säg att din kompis ringde från din mobil och beställde taxin... Kamerorna i taxin är sämst. Jättedålig kvalite på bilderna.

Finns många genvägar ur den här situationerna. Bara du inte erkänner så är det lungt.
Jag är ingen expert, men så skulle iaf jag ha gjort.

Lycka till! Du kommer klara det om du inte sagt för mycket till farbror blå.
Citera
2009-01-22, 22:44
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petertosh
God Afton kära kamrater.

Tack på förhand

/Lilla J

Erkänn, betala resa + böter och var glad.
Citera
2009-01-23, 11:32
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Brott och brottsbekämpning ---> Juridik

// Mod
Citera
2009-01-23, 13:06
Medlem
hatchets avatar
Berätta som det var, godkänn straffföreläggande och stå för vad du gjort. Betala taxiresorna i framtiden =)
Citera
2009-01-23, 15:09
Medlem
nipsons avatar
Herregud. Varför ska han erkänna?

Bara att neka och målet blir nerlagt pga brist på bevis. Garanterat. Dumt att göra något annat.
Citera
2009-01-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nipson
Herregud. Varför ska han erkänna?

Bara att neka och målet blir nerlagt pga brist på bevis. Garanterat. Dumt att göra något annat.

för att folk är så äckligt ärliga idag, sjukt fanimej! tar ofta springnota, men man kan inte ens va så dum att man tar o ringer på sin egen mobil i sitt eget namn när man är full o beställer en taxi? för o sen springa?

när man gör ett brott medvetet så får man alltid skylla sig själv, konsekvenserna vet man att man får ta ibland - men tänk va pengar man tjänar i längden!
Citera
2009-01-23, 18:52
Medlem
Bulks avatar
Jag hade taxi i sju år och hade ett par springnotor. En sak är att man tar det personligt, jag sitter och kör natt, för att få den äran att köra hem ett par dryga och fulla brats.

Lönsamheten är väldigt låg och en springnota retar verkligen upp en.

Men, min erfarehet är att polisen prioiterar inte detta. Jag lyckades luska ut personnummer på en av dem som smet. Polisen struntade fullständigt i detta, åklagaren avskrev ärendet som "spaningsuppslag saknas".

Har de nu lyckats hitta dig så kommer du nog att åka dit, sorry!
Citera
2009-01-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulk
Jag hade taxi i sju år och hade ett par springnotor. En sak är att man tar det personligt, jag sitter och kör natt, för att få den äran att köra hem ett par dryga och fulla brats.

Lönsamheten är väldigt låg och en springnota retar verkligen upp en.

Men, min erfarehet är att polisen prioiterar inte detta. Jag lyckades luska ut personnummer på en av dem som smet. Polisen struntade fullständigt i detta, åklagaren avskrev ärendet som "spaningsuppslag saknas".

Har de nu lyckats hitta dig så kommer du nog att åka dit, sorry!

Jag har helt klart förståelse för er som sitter o kör natt, men ni ska inte ta de personligt.. Vi är bara fulla människor som vill hem efter en allt för dyr kväll på krogen, men är chaffisen trevlig så ger jag mer än gärna resans pris + dricks! Skillnad om han e otrevlig som har hänt så många gånger..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in