Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-01-23, 13:47
Medlem
closecuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
så du tror att SR:s tjänster fungerar med en spelare som inte är WMP eller RealPlayer? Testa går ju alltid.

mplayer tar allt. jag skojar inte.

Gå via start-menyn, Program, Installera Program och sök på "mplayer". Markera "MPlayer" och "mplayerplug-in". När du ändå är inne i YaST kan du göra en sökning på "w32codec" och markera den också. När du gjort dina val klickar du bara på "acceptera" och saken är biff.

Använder YaST i terminal/konsoll gör du bara om du måste, och i konsolläge är zypper 100 gånger bättre.
Citera
2009-01-23, 13:54
Medlem
closecuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Tack för alla svar!

Jaha, då har jag lyckats installera både Pidgin och Realplayer.

Problem: När jag går till www.sr.se och ska lyssna på webradio känner inte Firefox av att jag har Realplayer installerat. Version 10.0.9.809. Någon som kör OpenSUSE och får SR att fungera?

Pidgin: Har installerat 2.5.4 vilket fungerade en stund, men nu händer ingenting när jag startar applikationen via "startmenyn" eller vad den nu heter i OpenSUSE. Markören får en pidgin-ikon som studsar ett tag och sedan försvinner den.

Generellt: Har inte hittat motsvarigheten till "task managern" och vilka filer som är "executables". Brukar testa högerklicka på något som ser ut som en applikation/installer, och välja att öppna med Yast2. Det funkar ibland.

Pidgin: Testa att öppna konsole eller xterm, och skriv "pidgin". Se vad du får för felmeddelanden.

Generellt: Tryck Ctrl+ESC så får du upp processhanteraren. Behöver du döda ett program snabbt kan du trycka Ctrl+Alt+ESC och sedan klicka på programmet som inte sköter sig. Filer som är körbara känns igen på filrättigheterna. Om du går genom Dolphin, högerklicka på filen du är nyfiken på, välj "Egenskaper" -> "Skydd". Om filen är exekverbar är rutan "körbar" bockad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in