2012-12-08, 13:23
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskar
Även jag undrar detta. Är antalet visningar unika besökare?

Vad spelar det för roll? Om du gå in på en tråd, så ser du att antalet visningar ökar med 1, går du in i den en gång till så ser du att det inte ökat med 1 igen. Så det tyder ju på att det är knutet till IP. Testar du men teori så bör du leta upp en skit gammal tråd lång ner i något forum. Tar du en ny och aktiv tråd så kommer du att se en ökning då det inte upp dateras i realtid.
Citera
2012-12-08, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Vad spelar det för roll? Om du gå in på en tråd, så ser du att antalet visningar ökar med 1, går du in i den en gång till så ser du att det inte ökat med 1 igen. Så det tyder ju på att det är knutet till IP. Testar du men teori så bör du leta upp en skit gammal tråd lång ner i något forum. Tar du en ny och aktiv tråd så kommer du att se en ökning då det inte upp dateras i realtid.

Well, det kanske kan vara kul att få ett hum om hur många individer det är som har läst en tråd, istället för hur många gånger tråden har blivit klickad?

Och din metod fungerar inte eftersom antalet visningar inte uppdateras i realtid. Prova själv så får du se.

Varför kan vi inte få ett svar på det här? Admins svar i den här tråden ställde knappast frågan i ljuset direkt.
Citera
2012-12-08, 20:34
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Well, det kanske kan vara kul att få ett hum om hur många individer det är som har läst en tråd, istället för hur många gånger tråden har blivit klickad?

Och din metod fungerar inte eftersom antalet visningar inte uppdateras i realtid. Prova själv så får du se.

Varför kan vi inte få ett svar på det här? Admins svar i den här tråden ställde knappast frågan i ljuset direkt.

För det första så sade jag att det inte uppdateras i realtid. Och om du testar denna tes i en gammal tråd så ser du det.

Sedan så innebär inte antal visningar på något vis antal läsningar. Klickar någon på tråden så innebär det inte att de läser vad som står. Enda sättet du kan få reda på om folk läst tråden, är om du ber dem att klicka i en ruta när de gjort det, kanske inte då heller. Inte nes när folk svarar i en tråd kan man vara säker på att de faktiskt läst TS.
Citera
2012-12-08, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
För det första så sade jag att det inte uppdateras i realtid. Och om du testar denna tes i en gammal tråd så ser du det.

Sedan så innebär inte antal visningar på något vis antal läsningar. Klickar någon på tråden så innebär det inte att de läser vad som står. Enda sättet du kan få reda på om folk läst tråden, är om du ber dem att klicka i en ruta när de gjort det, kanske inte då heller. Inte nes när folk svarar i en tråd kan man vara säker på att de faktiskt läst TS.

Jaha? Jag skiter väl i om den eller den har läst i tråden, det är väl för fan inte det jag frågar? Tillåt mig att omformulera min fråga.

Det som visas som "Antalet visningar", är det antalet klick i tråden, eller antalet unika IP:s som besökt den?

Tack!

Citera
2012-12-09, 00:13
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Jaha? Jag skiter väl i om den eller den har läst i tråden, det är väl för fan inte det jag frågar? Tillåt mig att omformulera min fråga.

Det som visas som "Antalet visningar", är det antalet klick i tråden, eller antalet unika IP:s som besökt den?

Tack!

Jag svarade ju redan på det i mitt förra inlägg.
Citera
2012-12-09, 00:16
Medlem
Joomlas avatar
Citat:

Tack!

https://www.flashback.org/sp4044818X

Det är antal klick och inte antal unika besökare. Den sista siffran fick bli ett X istället för att du är så otrevlig
Citera
2012-12-09, 00:23
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
https://www.flashback.org/sp4044818X

Det är antal klick och inte antal unika besökare. Den sista siffran fick bli ett X istället för att du är så otrevlig

Precis det jag tänkte. Killen gillar sedan att gnälla i andra trådar om hur jävla felbehandlad han blir.
Citera
2023-11-06, 21:49
Medlem
Jag lyckas inte hitta svar på dessa frågor:

1. Hur kan en tråd ha 4 läsare men bara en visning?

2. Om samma IP-adress går in och ut ur en tråd 20 gånger på en timme, blir det 20 visningar då?

3. Om inte, när räknas då flera visningar från samma IP som just flera visningar? Finns nån tidsgräns?

4. Räknas visningar olika i olika subforum?
Citera
2024-03-28, 06:15
Medlem
Kan nån snälla ge ett begripligt svar på detta? Jag har nu startat en tråd som har 1 visning men 12 läsare. Hur går den matematiken ihop tycker ni? Menar FB:s räknare att 12 personer står runt en och samma skärm och läser?
Citera
2024-03-28, 06:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Kan nån snälla ge ett begripligt svar på detta? Jag har nu startat en tråd som har 1 visning men 12 läsare. Hur går den matematiken ihop tycker ni? Menar FB:s räknare att 12 personer står runt en och samma skärm och läser?

Antal visningar uppdateras inte i realtid. Din tråd nu har t.ex 24 visningar.
Citera
2024-03-28, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Antal visningar uppdateras inte i realtid. Din tråd nu har t.ex 24 visningar.

Så läsare är i realtid och visningar är ackumulerande?
Citera
2024-03-28, 06:58
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Så läsare är i realtid och visningar är ackumulerande?

Vet inte om det är realtid, vet bara att visningar sker i batcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in