2003-09-11, 11:17
Medlem
Killroys avatar
Ett fel till. Om jag kollar i profil och under antal threads som jag skapat
så står det bara en trots att jag skapat fler. Någon mer som har detta problem?
Citera
2006-11-15, 04:02
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellshit
Hur funkar den funktionen?
Hur fungerar den här funktionen just nu?
Är det unika visningar eller antal klick? Har exempelvis Knutby-tråden 870 381 unika visningar eller 870 381 antal klick?
Är den att lita på vad gäller vad det nu är av dem eller är det kanske något vajsing med hur funktionen fungerar?

Vore intressant att veta hur funktionen fungerar just nu iaf, vad gäller trådar som skapas nu för tiden.

Tacksam för svar ifrån administrationen.
Citera
2006-11-15, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Hur fungerar den här funktionen just nu?
Är det unika visningar eller antal klick? Har exempelvis Knutby-tråden 870 381 unika visningar eller 870 381 antal klick?
Inget av dem eftersom just den siffran inte stämmer just på knutbytråden. Varje gång flera (av tekniska skäl uppdelade) deltrådar lades ihop samt när den flyttades till Evighet nollställdes räkneverket.

Annars när det eventuellt fungerar tror jag det är en för varje klick. Måste vara det enda rimliga.
Citera
2006-11-15, 09:56
Bannlyst
Vad snackar ni om? Flera ämnen har ju runt 7000 visningar och kanske 50 inlägg.
Citera
2006-11-15, 10:21
Medlem
Sigrids avatar
En rätt så folktom natt på Flashback satt jag och klickade på Knutbytråden för att kolla om det var klick eller unika ip, det jag kom fram till vara att alla mina klick inte ändrade visningsmätare. Det tyder på att det är unika ip.
Citera
2006-11-16, 18:08
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Annars när det eventuellt fungerar tror jag det är en för varje klick. Måste vara det enda rimliga.
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
Det tyder på att det är unika ip.

Admin?
Generellt alltså, inte för specialtrådar eller gamla trådar, vad gäller, per klick eller per IP?
Citera
2008-10-31, 17:53
Medlem
StuGs avatar
Undrar samma sak. Är "antal visningar" unika ip eller stiger siffran när postare går ut och in i trådarna och när de skriver inlägg? Alltid intressant att följa intresset för olika ämnen.
Citera
2008-10-31, 22:23
Tekniker
bengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Undrar samma sak. Är "antal visningar" unika ip eller stiger siffran när postare går ut och in i trådarna och när de skriver inlägg? Alltid intressant att följa intresset för olika ämnen.

Som standard i vbulletin är det så att räknaren uppdateras vid varje sidvisning, även vid page=1, page=2 osv. Vi har dock ändrat så att den inte uppdaterar räknaren om du upp till 15 minuter redan besökt samma tråd, oavsätt sida. Jag säger upp till 15 minuter för att det är ett sk. cronjob som snurrar var 15:e minut.
Citera
2011-10-06, 12:26
Bannlyst
Vad fan betyder visningar egentligen? I min tråd nu har jag 10 läsare, 0 svar, men 1 visning. Vad fanken betyder denna visning för något?
Citera
2011-10-06, 12:42
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokoJambo
Vad fan betyder visningar egentligen? I min tråd nu har jag 10 läsare, 0 svar, men 1 visning. Vad fanken betyder denna visning för något?
Visningar är helt enkelt hur många som har besökt tråden. Detta uppdateras batchvis, dvs inte helt i realtid. Därför kan det vara lite fördröjning med fler läsare än visningar precis när tråden är skapad.

admin4
Citera
2011-10-06, 12:55
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Visningar är helt enkelt hur många som har besökt tråden. Detta uppdateras batchvis, dvs inte helt i realtid. Därför kan det vara lite fördröjning med fler läsare än visningar precis när tråden är skapad.

admin4

Unika besökare då, eller räknas det varje gång man klickar på tråden?
Citera
2012-12-08, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Unika besökare då, eller räknas det varje gång man klickar på tråden?

Även jag undrar detta. Är antalet visningar unika besökare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in