2009-03-19, 14:27
Medlem
Jo det stämde som jag skrev innan, en till är misstänkt för skyddande av brottsling.
Han e dock inte häktad...
Jag har namnet på honom men är osäker på om jag får lägga ut det här?
Någon som vet?
Eftersom att han inte är fälld.. hur funkar det???
Åtal ska nu vara väckt 3/4
Citera
2009-03-19, 18:16
Medlem
Skyddande av brottsling är väl inte så intressant. Den personen har ju inte med själva brottet att göra.
Citera
2009-03-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Jo det stämde som jag skrev innan, en till är misstänkt för skyddande av brottsling.
Någon som vet?
Andra i det här målet är ju namngivna,ingen är dömd än så varför skall det vara skillnad för denna person?
Citera
2009-03-20, 17:10
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Uppdelningen som du syftar på me motorvägen, är inte lika markant som det en gång var.
Nu kommer en massa slödder från just Grimsta och Bollstanäs..
Men då för 10-15 år sedan så var det så.
Jag har bott i Sigma alla år..
Och visst har det hänt mycket skit här, men det är ju iofs inte enbart Sigma bor som varit skylldiga till det.

Och just det, redan då på den tiden så skedde ju ett mord i Boollsta.. plus en å annan våldtäkt på den fina sidan av motorvägen

GRIMSTA LITE FINARE LITE BÄTTRE!!
De bor inga slödder i grimsta/bollsta bara fint folk fina bilar o hus.
Citera
2009-03-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
GRIMSTA LITE FINARE LITE BÄTTRE!!
De bor inga slödder i grimsta/bollsta bara fint folk fina bilar o hus.
behöver jag nämna grönkvist som ref
Citera
2009-03-20, 17:50
Medlem
Citat:
behöver jag nämna grönkvist som ref

Är inte Grönmongot från Runby?
Citera
2009-03-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokkum
Är inte Grönmongot från Runby?
Har för mig att dom växte upp i Bollstanäs och flyttade senare till Runby,.. sen har dom bott på olika håll.
Robin bodde i smedby när han dog.
Citera
2009-03-20, 18:10
Medlem
Citat:
Någon som vet?

Kan upplysa er nyfikna om att utredningen troligtvis är klar om ca 2-3 veckor, Däremot så tar SKL;s undersökning betydligt längre tid, eftersom dom har lite problem med bla fingeravtryck på vapen osv.. Dom har även lite problem med att få vittnena att dyka upp!!
Citera
2009-03-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -zena-
Kan upplysa er nyfikna om att utredningen troligtvis är klar om ca 2-3 veckor, Däremot så tar SKL;s undersökning betydligt längre tid, eftersom dom har lite problem med bla fingeravtryck på vapen osv.. Dom har även lite problem med att få vittnena att dyka upp!!
Enligt min källa så går utredningen nu bra.
Mot vad den gjorde för någon vecka sen, då vittnena inte kom, samt ljög och inte vågade säga som det låg till.
Som jag skrev tidigare så ska åtal vara väckt 3/4.
Citera
2009-03-20, 20:06
Medlem
Citat:
Enligt min källa så går utredningen nu bra.
Mot vad den gjorde för någon vecka sen, då vittnena inte kom, samt ljög och inte vågade säga som det låg till.
Som jag skrev tidigare så ska åtal vara väckt 3/4.

Ok, jag fick mina uppgifter för drygt en vecka sedan men då verkar det gå framåt... Man kan ju undra varför vittnena helt plötsligt inte vågar säga som det är, vems sida är det som "styr" detta?!!
Citera
2009-03-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -zena-
Ok, jag fick mina uppgifter för drygt en vecka sedan men då verkar det gå framåt... Man kan ju undra varför vittnena helt plötsligt inte vågar säga som det är, vems sida är det som "styr" detta?!!
Min teori om varför dom fegar ur är, eftersom att dom som "står" på Mickes sida vet vem dom har med att gör dvs Janne och hans vänner så är dom rädda om livhanken själva.
Dom vittnen som finns, som är vänner till Janne ljuger förmodligen för att dom vet att om dom sätter dit honom för mord så lever dom själva ca 10 min efter avlagt vittnesmål.

Eller så väljer detta klientel att fortsätta utrota sig själva, alltså tar dom lagen i egna händer när tiden e mogen.
Polisen kan ha fått vittnen att prata genom olika metoder..
Anonymitet...ett alternativ.
Eller så räcker det med dom vittnes målen som dom har fått av andra människor som inte är vänner till någon av dom.
Citera
2009-03-20, 20:24
Medlem
Citat:
Min teori om varför dom fegar ur är, eftersom att dom som "står" på Mickes sida vet vem dom har med att gör dvs Janne och hans vänner så är dom rädda om livhanken själva.
Dom vittnen som finns, som är vänner till Janne ljuger förmodligen för att dom vet att om dom sätter dit honom för mord så lever dom själva ca 10 min efter avlagt vittnesmål.

Eller så väljer detta klientel att fortsätta utrota sig själva, alltså tar dom lagen i egna händer när tiden e mogen.
Polisen kan ha fått vittnen att prata genom olika metoder..
Anonymitet...ett alternativ.
Eller så räcker det med dom vittnes målen som dom har fått av andra människor som inte är vänner till någon av dom.

om folk vittnar eller inte så kommer ju J att åka dit för överlagt mord vilket kommer innebära livstids fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in