2009-01-22, 00:41
Medlem
Jag undrar hur sant detta är :

• Mer användarvänligt
  • Bättre batteritid
  • Gadgets överallt
  • Multi-touch, styr med fingrarna
  • Mer stöd för filmformat
  • Bränna ISO-filer
  • Färre bundlade program
  • Startmenyn uppdaterad
  • Bättre hantering av tjänster

Som i grund och botten är Windows 7 windows 6.0 det vill säga vista.

Sen är frågan finns det nå program för windows7? Eller kan man tanka ner program med XP eller vista betäckning på? Själv har jag ingen koll på det där? OS Programen borde väl vara kompatibilitet med varandra?

Själv hade jag tänkt satsa på Windows7, Men om det liknar vista för mkt, förlåt mig, det är sopptunan som gäller. Då slår Windows XP PRO med storm.

De som vet hur likt windows 7 är vista på en skala 1-10 får gärna svara?

Tror jag fick mitt svar i länken ni gav mig:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=791656

"2009-01-14, 11:08 #737
ekk3123
Medlem

Reg.datum: Jul 2006

Fungerar hur bra som helts -för den som vill surfa porr, chatta och skriva word document.

Jag har använt Windows 7 i 1 dag och är redan trött på reboots. Spelen crachar när man tabbar ur dem, filmer i fullscreen på TVn fungerar i några minuter sen crachar datorn, ventrilo buggar och vissa program är inte utvecklade för windows 7 över huvud taget.

Men visst är det tuft med den nya lösningen på multiple-windows i typ IE/FF men det går ju fan inte att minimera från arbetsfältet =/

Jag säger att ala borde vänta på en stabil version, då blir säkerligen många av dessa problem lösta.

Nu ska jag ta bort Windows 7 Betan och köra Vista ev. XP (pga att vista suger) "

Vad kommer efter windows7(6.1), någon som vet?
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2009-01-22 kl. 01:26. Anledning: Finns redan en Window7 info på FB.
Citera
2009-01-22, 00:43
Medlem
gadzooxs avatar
Den befintliga Windows 7-tråden dög alltså inte?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=791656
Citera
2009-01-22, 00:47
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf

• Mer användarvänligt
  • Bättre batteritid
  • Gadgets överallt
  • Bränna ISO-filer
  • Färre bundlade program
  • Startmenyn uppdaterad

Sen är frågan finns det nå program för windows7? Eller kan man tanka ner program med XP eller vista betäckning på? Själv har jag ingen koll på det där? OS Programen borde väl vara kompatibilitet med varandra?

Själv hade jag tänkt satsa på Windows7, Men om det liknar vista för mkt, förlåt mig, det är sopptunan som gäller. Då slår Windows XP PRO med storm.

Fråga i den här tråden https://www.flashback.org/showthread.php?t=791656 så kommer du säkert få svar.

Finns även en tråd om kompabilitetsproblem tror jag.

/bubba
Citera
2009-01-22, 00:47
Medlem
Victor900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skcuskcabhsalf

• Mer användarvänligt
  • Bättre batteritid
  • Gadgets överallt
  • Bränna ISO-filer
  • Färre bundlade program
  • Startmenyn uppdaterad

Ny startmeny som verkar jävligt bra. Fönstrena ser ut som vista i stort sätt. Men många nya funktioner och stabilare har jag hört.

Finns en hel tråd om det här så sök. Finns även filmer på youtube
Citera
2009-01-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victor900
Ny startmeny som verkar jävligt bra. Fönstrena ser ut som vista i stort sätt. Men många nya funktioner och stabilare har jag hört.

Finns en hel tråd om det här så sök. Finns även filmer på youtube

Har du någon lämplig youtube video du kan dela med dig av?

Själv lyckades jag hitta på denna http://se.youtube.com/watch?v=-udvmp...eature=related

Någon som vet om det finns någon tillgänglig version av Windows7 som inte är beta? Har hört de ska lancera windows 7 i datorna under sommarn och de kommer på marknaden kring halloween & jul. funderar om det stämmer?

Som i vilket fall så tror jag man måste köpa windows7 för XP kommer bli föråldrat vad jag tror..confused:
Senast redigerad av skcuskcabhsalf 2009-01-22 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in