2009-01-21, 17:21
Medlem
Jag har under den senaste veckan blivit uppringd 3-4 ggr av någon med skyddat nummer. Direkt när jag svarar så lägger personen på luren.
Personen har ringt vid olika tider på dygnet, både kvällstid och förmiddag när jag varit på jobbet.

Jag kan inte komma på någon som vill jävlas med mig på detta sätt. Är det någon här som drabbats av detta på senare tid? Kan det vara nån jävla bot som ringer upp en massa folk och den som svarar snabbast får snacka med en försäljare?
Citera
2009-01-21, 17:23
Medlem
ivanrebroffs avatar
Det är möjligt att det handlar om telefonförsäljning, då de inte brukar ringa så speciellt många signaler. Om du vill slippa telefonförsäljare så går det att vända sig till NIX registret http://www.nix.nu/ , men de ska enligt uppgift kunna ringa ändå tack vare nåt kryphål

För att få reda på vem som ringer så kan du vända dig till teleoperatör, de borde kunna få fram numret!
Citera
2009-01-21, 17:23
Medlem
saltfisks avatar
Är det genom hemtelefonen? Då skulle det kanske kunna vara någon som vill veta om du är hemma, kanske är långsökt?
Citera
2009-01-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltfisk
Är det genom hemtelefonen? Då skulle det kanske kunna vara någon som vill veta om du är hemma, kanske är långsökt?

Ja, det är genom hemtelefonen. Någon som kartlägger mina vanor?
Citera
2009-01-21, 17:31
Medlem
lennartssons avatar
Om det är hemtelefonen så kan det mycket väl vara inbrottstjuvar. Hade en sväng med sånna i området jag bor för några år sedan, då ringde dom upp med ett skyddat nr för att kolla om någon var hemma och svarade ingen så åkte dom dit,
Grannen hade stått i duschen och det ringde, då var det ingen som svara, sen när hon kom ut en tjugo minuter senare hade hon hört massa konstiga ljud från baksidan på huset och gick och kollade och fick då se två män i fullfärd med att bryta upp hennes altandörr.

Men nu målar jag ju upp det värsta typ, kan ju lika gärna vara ungar som busringer men inte vågar säga nåt xD
Citera
2009-01-21, 17:52
Medlem
Nu har jag beställt spårning från telia. Detta ska bli spännande!
Citera
2009-01-21, 17:57
Medlem
lennartssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_knepig
Nu har jag beställt spårning från telia. Detta ska bli spännande!

Ojoj spännande
hur lång tid kan detta ta då?
spårar dom nr direkt eller måste det ringa igen?

Väntar med spänning på uppdatering
Citera
2009-01-21, 17:58
Medlem
lennartssons avatar
dubbelpost..
Citera
2009-01-21, 18:00
Medlem
Man måste ange tidpunkter för samtalen och sedan skickar telia ett brev med numret oavsett om det är hemligt eller ej.

Sen är det upp till mig att leta upp vem numret tillhör.

Är det något telemarketingföretag så tänker jag skicka kopia på faktura för spårningen tillsammans med ett argt brev.
Citera
2009-01-21, 18:02
Medlem
lennartssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten_knepig
Man måste ange tidpunkter för samtalen och sedan skickar telia ett brev med numret oavsett om det är hemligt eller ej.

Sen är det upp till mig att leta upp vem numret tillhör.

Är det något telemarketingföretag så tänker jag skicka kopia på faktura för spårningen tillsammans med ett argt brev.

haha okej, det lät ju lite små segt
men du kan ju gärna skriva här om du får reda på vem det var
Citera
2009-01-21, 18:07
Medlem
Svarta.Svansens avatar
Upplever samma sak rätt ofta. Man lyfter luren, svarar och så hör man att det knastrar till och samtalet avbryts. Tror inte det är inbrottstjuvar, eller hoppas inte det i alla fall, men har inte listat ut vad det kan vara heller. Hoppas du får fram någon trevlig information!
Citera
2009-01-21, 18:11
Medlem
laymedowns avatar
Har också upplevt det där, många många gånger. En del gånger har det nog varit försäljare och andra gånger kids med alldeles för mycket fritid. Hoppas spårningen ger resultat, jag hade en psykbrud som ringde och störde mig i några veckor, men deras nummer kunde de inte spåra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in