• 1
  • 2
2009-02-02, 11:15
Medlem
Snurrens avatar
... och nu måste man ju tänka på dom plågade gässen också ... vet någon hur silkesmasken har det när dom spinner sina trådar?
Citera
2009-02-02, 11:35
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
... och nu måste man ju tänka på dom plågade gässen också ... vet någon hur silkesmasken har det när dom spinner sina trådar?
Man rycker ialla fall inte silkestråden ur dom. Länge leve syntet täcke
Citera
2009-02-02, 15:25
Moderator
rotadents avatar
Är det någon som har koll på riktigt svala täcken? Jag hade ett från IKEA förut som var riktigt tunt och svalt, men det fanns inte kvar nu. Det jag köpte var lite tjockare och fluffigare och jag svettades på nätterna... Därför köpte jag det som Hemtex påstod var deras svalaste täcke (det är dock ganska tjockt och fluffigt det med) och det är alldeles för varmt... Jag vill ha ett riktigt svalt täcke! Avskyr att ligga med bara lakanet över mig. Finns det att införskaffa någonstans?
Citera
2009-05-07, 23:52
Medlem
Rizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Är det någon som har koll på riktigt svala täcken? Jag hade ett från IKEA förut som var riktigt tunt och svalt, men det fanns inte kvar nu. Det jag köpte var lite tjockare och fluffigare och jag svettades på nätterna... Därför köpte jag det som Hemtex påstod var deras svalaste täcke (det är dock ganska tjockt och fluffigt det med) och det är alldeles för varmt... Jag vill ha ett riktigt svalt täcke! Avskyr att ligga med bara lakanet över mig. Finns det att införskaffa någonstans?
istoppstäcke, hemtex 99:-
Citera
2009-05-08, 14:41
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rize
istoppstäcke, hemtex 99:-

Tack för det, ska undersökas. Jag har ett täcke från Hemtex idag som skulle vara ett av deras absolut svalaste, men det är rätt svettigt det också
Citera
2011-08-20, 17:51
Medlem
Var hittar man ett "puffigt" täcke? Puffigt och relativt svalt skulle vara ideal. Ska man satsa på ett av ikeas lättare varianter? Såg att desto tyngte dom var desto dyrare va dom också, men då är såklart dom mindre puffiga också?
Senast redigerad av lele123 2011-08-20 kl. 17:56.
Citera
2016-06-12, 13:11
Medlem
Isnatts avatar
Håller på att leta täcke nu. Jag får allergiska reaktioner av dun och har ett komplicerat förhållande till den stoppningen sen barndomen då vi hade såna där tunga jävla dunkuddar/täcken på lantstället vilket jag låg och svettades i så det är uteslutet och jag är väldigt varm så behöver ett svalt täcke.
Dessutom slänger och köper jag nya täcken och kuddar varje år så vill inte lägga flera tusen på det. OCH dessutom vill jag ha fluffiga täcken.
Jag har kört på ikeas svala och dom tycker jag är väldigt sköna men utseendet är nackdelen - dom är så platta och sängen ser tråkig ut. Sängen ska utstråla lyx och flärd, inte Hinseberg.

-Svalt
-Fluffigt
-Dunfritt

Det här SER ju bra ut, vad tror ni? https://www.hemtex.se/article/tove_x...m?attr1_id=174

Vissa täcken kostar liksom 39:-, och så kan nåt annat kosta 2000:- utan att jag klarar av att begripa skillnaden, det är nåt med stoppningen så mycket förstår jag, men inte om det gör skillnad i sovmiljön.
Citera
2016-06-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Håller på att leta täcke nu. Jag får allergiska reaktioner av dun och har ett komplicerat förhållande till den stoppningen sen barndomen då vi hade såna där tunga jävla dunkuddar/täcken på lantstället vilket jag låg och svettades i så det är uteslutet och jag är väldigt varm så behöver ett svalt täcke.
Dessutom slänger och köper jag nya täcken och kuddar varje år så vill inte lägga flera tusen på det. OCH dessutom vill jag ha fluffiga täcken.
Jag har kört på ikeas svala och dom tycker jag är väldigt sköna men utseendet är nackdelen - dom är så platta och sängen ser tråkig ut. Sängen ska utstråla lyx och flärd, inte Hinseberg.

-Svalt
-Fluffigt
-Dunfritt

Det här SER ju bra ut, vad tror ni? https://www.hemtex.se/article/tove_x...m?attr1_id=174

Vissa täcken kostar liksom 39:-, och så kan nåt annat kosta 2000:- utan att jag klarar av att begripa skillnaden, det är nåt med stoppningen så mycket förstår jag, men inte om det gör skillnad i sovmiljön.

Kolla in detta, har ett likadant fast 180x200, bästa täcket jag har haft.

http://jysk.se/sovrum/tacken/fiberfy...e-sval-150x210
Citera
2016-06-12, 20:21
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Kolla in detta, har ett likadant fast 180x200, bästa täcket jag har haft.

http://jysk.se/sovrum/tacken/fiberfy...e-sval-150x210
Tack för tipset. Får åka och titta på det täcket.
Jag var och tittade på det jag länkade här ovan från hemtex tidigare idag, det såg fluffigt ut på bilden men det var inte det i verkligheten. På bilderna i länken är det vikt och är mycket tunnare på riktigt. Kändes bra å andra sida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in