Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2009-01-24, 15:36
Medlem
Lilabanans avatar
Hahaha... Så jävla tragiska brudar på SVTs debatt... Leker smarta när de egentligen inte kan ett piss.
Ungefär som i filmen "The union", när de frågar några tonårsbrudar på stan om cannabis var en inkörsport, då ena tjejen svarar "it opens the doorway to other drugs" Kan man inte komma på något bättre?

Hursomhelst, det är ingen ide att argumentera med såna där människor, de är alldeles för fyllda med propaganda och försöker verka självsäkra och inte ge med sig om den ack så jobbiga sanningen... Det gäller att ha riktigt konkreta bevis på varför ett samhälle där narkotikabruk är lagligt, eller åtminstone cannabis och andra lätta droger.
Citera
2009-01-24, 15:47
Medlem
Man vet inte om man ska skratta eller gråta när fjanten Birro äger upp sig själv i brygga genom att se kriminalisering av narkotika som en självklarhet samt proklamera att "det GÅR INTE att festknarka", för att i nästa andetag säga att en restriktivare alkoholpolitik minsann inte kommer ha någon påverkan på vår alkoholkonsumtion.
Citera
2009-01-25, 08:49
Medlem
Fontainebleaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Både och.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=84185&lid=puff_1414707&lpos=rubrik

Herregud....varför drog de in 3 st 16-17 åringar, som rent ut sagt står och spottar på killen som har lite poänger.
"Jag hade låst in min son på ett rum och kastat bort nyckeln".....'

Fattar inte riktigt, såna här debatter osv hamnar aldrig på rätt nivå, men då hade det väl blivit ramaskri, det är samma grej vart man än går, har sprungit på möten i över 1 år, har förklarat för dem exakt hur jag ställer mig till bruk/missbruk av droger, dock vägrar de acceptera det man säger och verkar tycka " pundare, han är galen "

Särskilt galen stämpeln visar de gärna att man fått, och spelar ingen roll om man skärper till sig, så länge man anser att droger i rimlig mängd är bra så släpper de en inte.

Och det är just det som är så äckligt, för jag ser samma "han är galen"-blick i ögonen på de där små svinen när killen som varit heroinist försöker hålla en diskussion, då vägrar de låta honom tala färdigt, avbryter konstant, vilket de verkligen inte gör i samma utsträckning efter att han gått.

Långt kvar tills det kommer föras bra debatter om det här ämnet.
Citera
2009-01-26, 14:50
Medlem
Rogge-s avatar
Helvete vad irriterande programledaren i SVT-debatten var. Det var ju inte direkt otydligt vad hans åsikt är.
I övrigt finns det en sak som är smått intressant vilket spänner över hela drogfrågan; att nästan alla som på ett eller annat vis verkligen är insatta, missbrukare/brukare, ex. missbrukare/brukare, forskare, psykologer, osv, har en helt annan åsikt än vad de oinsatta har.
Vore inte detta något att ta till sig för de som yttrar sig utan att ha någon koll? Tänker på exempelvis den unga tjejen i debatten som i stort debatterade mot en före detta heroinist. Går det inte upp för folk alls att -"här är en person som sitter på kunskap i området som jag förmodligen inte ens kan föreställa mig, och jag vet som bäst väldigt lite. Kan det inte vara så att han/hon har rätt och jag fel?".
Citera
2009-01-26, 15:51
Medlem
Fontainebleaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-
Helvete vad irriterande programledaren i SVT-debatten var. Det var ju inte direkt otydligt vad hans åsikt är.
I övrigt finns det en sak som är smått intressant vilket spänner över hela drogfrågan; att nästan alla som på ett eller annat vis verkligen är insatta, missbrukare/brukare, ex. missbrukare/brukare, forskare, psykologer, osv, har en helt annan åsikt än vad de oinsatta har.
Vore inte detta något att ta till sig för de som yttrar sig utan att ha någon koll? Tänker på exempelvis den unga tjejen i debatten som i stort debatterade mot en före detta heroinist. Går det inte upp för folk alls att -"här är en person som sitter på kunskap i området som jag förmodligen inte ens kan föreställa mig, och jag vet som bäst väldigt lite. Kan det inte vara så att han/hon har rätt och jag fel?".

Det är just det som är så tragiskt, de flesta personer verkar tycka att om man tar droger så är man mer eller mindre störd i huvudet, och en person som är störd i huvudet ska man inte lyssna på.
Citera
2009-01-26, 15:59
Medlem
10mgs avatar
Det kanske finns ett samband mellan droganvändning och cynism, att vi som tar droger är något mer cyniska jämfört med den naiva & trångsynta massan. Denna cynism ser jag bara som positiv och gynnande, vi granskar narkotikadebatten (även andra samhällsdebatter) mer kritiskt och våra svar har nästan alltid mer verklighetsförankring än vad propagandan har.

Bara en liten tanke som kom upp.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in