2003-09-03, 14:54
Medlem
daladanss avatar
Muslimer är världens paria,förut var det de kristna med sin terror(inkvisiationen;utrotning av indianer,slavhandel osv)

Nu har muslimerna gått om och står för allt dåligt i världen(Kvinnoförnedring,Jihad,Diktaturer i religionens namn osv)

Jag tycker islam är värre en råttor och kackerlackor :mad:

Undvik sådant språk om du vill vara kvar.
-- Scepter
Citera
2003-09-09, 23:25
Medlem
Inte för att på något sätt försvara kristendomens historia så har indianutrotningen inget med kristendom att göra.

De dog för att de inte var immuna mot de sjukdomar som européerna drog med sig. Ingen ursäkt kanske, men men.

Håller förövrigt med angående islam.
Citera
2003-09-12, 09:05
Medlem
Nåja, nog dödade amerikanska soldater en hel del indianer också... För att inte nämna hur spanjorerna slaktade inka-indianerna eller hur USA beter sig runt om i världen "in the name of the Lord". Bomba vietnamesiska bondebyar osv osv...

Sen har vi ju slavhandeln, korsriddarna osv osv också... Så än så länge tycker jag kristendomen leder på poäng i dåliga saker som följt i dess spår.

Det är en myt att kristendomen är så jäkla fredlig till sin natur. Läser man gamla testamentet så finner man en våldsam och hämndlysten Gud. Däremot är han from och förlåtande i nya testamentet...

Det innebär dock inte att det är ok för muslimer att krascha plan i skyskrapor...

ps. Jag är så svensk man kan bli. Jag tycker dock inte alls illa om invandrare även om jag tycker det är trist med allt jävla "svenne"-snack
Citera
2003-09-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogfart
eller hur USA beter sig runt om i världen "in the name of the Lord". Bomba vietnamesiska bondebyar osv osv...

*Snark* Zzz Zzzz Zzzz....

Självklart var målet med Vietnam-kriget att tjäna gud, vad skulle motivet annars ha varit?

Även Persson säger sig vara kristen. Det betyder inte att det han gör är kristet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in