2009-01-20, 22:44
Medlem
4283s avatar
Jaja, whina ner på mig för att jag är "ny" användare. Gör det bara. Jag kan helt enkelt inte bry mig mindre.

Till saken:
Jag registrerade mig för någon halvtimme sen på mailen (ex:) 1234@gmail.com. Och SMS:ade in för att aktivera mitt konto direkt, varsågod för mitt stöd.
Men! Då detta är min jobbmail (säger vi) så vill jag inte få massor utav prenumerationsmail (och nej, jag tänker inte byta i listan över hur prenumerationen ska bete sig.) till den.

Så jag bytte. Detta genom att i kontrollpanelen skriva in mitt lösenord och nya mailen. Postade sedan lite grann och prenumererade på ett och annat ämne. Nu till saken:
När jag bytte mail, så fick jag ett "återverifierings"-mail till den nyskrivna mailadressen. Jag verifierade; och skulle sedan logga in. Nu fick jag helt plötsligt inte längre posta. Jag såg till min förvåning att jag inte fick göra ett skit. "Jag får inte skapa nya ämnen, posta i trådar" osv, vad det nu står.

Så; nu var jag alltså tvungen att återigen SMS:a in för att aktivera mitt konto och kunna posta, ännu en gång. Varför blev det såhär?

För er som inte vet vad SMS-aktiveringen innebär; den kostar 20 kronor och man får börja skriva sina tankar och åsikter direkt.
Detta har alltså kostat mig istället 40 kronor. Småstålar säger ni. Gör det då.

Citera
2009-01-20, 22:47
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
Precis! Har du redan slösat 40 kr?
Ja. Och nu förstår jag inte varför jag hamnade över dig. Jag var tydligen snabbare än vinden.
Citera
2009-01-20, 22:47
Medlem
Precis! Har du redan slösat 40 kr?
Citera
2009-01-20, 22:58
Medlem
cc_zeros avatar
Hade jag varit du så hade jag skickat ett pm till ngn mod när det hände, istället för att betala 20kr till.

Men gjort är gjort
Citera
2009-01-20, 23:03
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Hade jag varit du så hade jag skickat ett pm till ngn mod när det hände, istället för att betala 20kr till.

Men gjort är gjort
Kan jag överhuvudtaget skicka PM oaktiverad? Kan de se att jag har betalat en gång? Skulle de inte bara tro att jag försökte scamma FB?
Citera
2009-01-20, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Kan jag överhuvudtaget skicka PM oaktiverad? Kan de se att jag har betalat en gång? Skulle de inte bara tro att jag försökte scamma FB?

Man kan skicka PM oaktiverat

Sen angående frågan om varför det blir så att kontot måste vänta tre dagar på att aktiveras igen när man byter mailadress. Kan inte komma på nån bra förklaring på det. Det verkar inte logiskt.
Citera
2009-01-20, 23:15
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinnG0ggE
Man kan skicka PM oaktiverat

Sen angående frågan om varför det blir så att kontot måste vänta tre dagar på att aktiveras igen när man byter mailadress. Kan inte komma på nån bra förklaring på det. Det verkar inte logiskt.
Okej. Nej, verkligen inte.
Men är det verkligen så? Har en annan användare som jag bytte email på - men denna behövdes inte aktiveras.
Stängs den här "måste aktivera"-funktionen av efter tre dagar?
Citera
2009-01-21, 15:09
Medlem
JÄVLAR. Igår hade du 10 inlägg och nu har du 179. Vafan sysslar du med?

Edit: Reg.datum: 2009-01-20
InläggTotalt antal inlägg: 117 (117 inlägg per dag)

Citera
2009-01-21, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesPiraten
JÄVLAR. Igår hade du 10 inlägg och nu har du 179. Vafan sysslar du med?

Edit: Reg.datum: 2009-01-20
InläggTotalt antal inlägg: 117 (117 inlägg per dag)

Han skrev det ju själv: Han skriver från "jobbet".
Citera
2009-01-21, 15:22
Medlem
Rabbahs avatar
många post du redan har :&
Citera
2009-01-21, 15:55
Medlem
antagonistens avatar
Man behöver inte återaktivera kontot vid ett mailbyte, det tar bara ett tag innan statusen uppdateras.
Jag minns att det hände mig när jag bytte mailadress men efter ett par timmar kunde jag posta som vanligt igen.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Har en annan användare som jag bytte email på - men denna behövdes inte aktiveras.
Stängs den här "måste aktivera"-funktionen av efter tre dagar?
Jo, det måste nog ha blivit något fel i.o.m. att kontot var så pass nytt och systemet trodde att du var tvungen att aktivera kontot.
Jag skall uppmärksamma admin om problemet.
Senast redigerad av antagonisten 2009-01-21 kl. 15:57.
Citera
2009-01-21, 19:00
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Man behöver inte återaktivera kontot vid ett mailbyte, det tar bara ett tag innan statusen uppdateras.
Jag minns att det hände mig när jag bytte mailadress men efter ett par timmar kunde jag posta som vanligt igen.

Edit:Jo, det måste nog ha blivit något fel i.o.m. att kontot var så pass nytt och systemet trodde att du var tvungen att aktivera kontot.
Jag skall uppmärksamma admin om problemet.
Tack för din hjälp, käre moderator.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in