2009-01-20, 19:03
Medlem
Jag och min polare har varsin ny iPod nano. Vi tänkte båda två lägga in vårt musikarkiv på en gemensam dator, där vi ska använda iTunes.

Säg att jag vill synka mitt musikarkiv med min iPod först, och sedan vill han synka sitt arkiv, utan att få med min musik.
Hur ska vi gå till väga?

Ska vi stänga av automatisk synkronisering eller nått?

För visst måste två iPods i samma iTunes vara möjligt?
Citera
2009-01-20, 19:05
Bannlyst
Håll in skift-knappen när du startar upp iTunes. Då får du välja att skapa ett nytt eller ladda ett befintligt bibliotek.
Citera
2009-01-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewhaen
Håll in skift-knappen när du startar upp iTunes. Då får du välja att skapa ett nytt eller ladda ett befintligt bibliotek.

Kommer vi få två helt "olika" iTunes då,eller? Alltså kommer han bara ha sin musik i sitt bibliotek, och jag bara min musik? Kopplas min iPod till mitt bibliotek då eller? Så att datorn inte blandar ihop hans iPod med mitt bibliotek.

Sedan om man vill ladda sin iPod genom datorn ska man då stänga av automaitkst uppdatering kanske? För att slippa att datorn uppdaterar musiken i min iPod?
Citera
2009-01-20, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cdw
Kommer vi få två helt "olika" iTunes då,eller? Alltså kommer han bara ha sin musik i sitt bibliotek, och jag bara min musik? Kopplas min iPod till mitt bibliotek då eller? Så att datorn inte blandar ihop hans iPod med mitt bibliotek.

Sedan om man vill ladda sin iPod genom datorn ska man då stänga av automaitkst uppdatering kanske? För att slippa att datorn uppdaterar musiken i min iPod?
Automatiskt synkronisering ska du stänga av, ja. Du ska hålla in skift-knappen varje gång och välja ditt bibliotek. Den känner inte av det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in