2009-01-20, 18:24
Medlem
Jag har en Dell-laptop med ett par år på nacken.
Ofta när man startar datorn så är skärmen igång, men släcks när XP-loggan visas och kommer inte igång igen. Om man stänger av datorn så startar datorn om, men inte skärmen.
Jag har försökt ändra energisparläget i XP, men det hjälper inte. Några tips?
Citera
2009-01-20, 19:00
Medlem
Caputskis avatar
Prova plocka ut minnen, annars äre prolly LCDn eller graffekortet
Citera
2009-01-20, 20:02
Medlem
Skulle kunna vara LCD invertern.
Blir skärmen helt svart?
Citera
2009-01-20, 20:43
Medlem
hottentotts avatar
testat att trycka på funktionsknappen sedan hmm kommer inte ihåg vad det var på dell men en knapp där man ser en skärm. har för mig att det är någonstans runt F6 F8
Citera
2009-01-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZyberZone
Skulle kunna vara LCD invertern.
Blir skärmen helt svart?
Helt nersläckt/svart.

Citat:
Ursprungligen postat av hottentott
testat att trycka på funktionsknappen sedan hmm kommer inte ihåg vad det var på dell men en knapp där man ser en skärm. har för mig att det är någonstans runt F6 F8
På F8 står det "LCD/CRT", har tryck på den (+Fn), men det gör ingen skillnad.

Jag tycker att det är skumt att skärmen alltid släcks på samma ställe, dvs när XP-loggan var varit igång ett par sekunder. Precis som om den släcker ner skärmen i samma ögonblick som XP går igång.
Citera
2009-01-28, 21:24
Medlem
hottentotts avatar
kanske har blivit något knas med upplösningen så att den försöka köra en upplösning som skärmen inte klarar av, vad händer om du kopplar in en lcd/crt skärm i datorn ser du nått på den?
kan du komma in i felsäkert läge?
Citera
2009-01-29, 01:18
Medlem
Wendigos avatar
Jag har precis samma problem fast på en HP Pavillion zd7379ea från 2005
som har fungerat kanon fram tills nu, då den plötsligt får för sig att göra sådär. Extremt störande: jag kommer dock in i Felsäkert Läge men det ger ju inget, eftersom inget verkar vara fel där - alla enheter fungerar som de ska, inga virus eller så. Kan inte stresstesta grafikkortet eftersom det programmet inte kan köras i Felsäkert Läge
Citera
2009-01-29, 10:20
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Jag har precis samma problem fast på en HP Pavillion zd7379ea från 2005
som har fungerat kanon fram tills nu, då den plötsligt får för sig att göra sådär. Extremt störande: jag kommer dock in i Felsäkert Läge men det ger ju inget, eftersom inget verkar vara fel där - alla enheter fungerar som de ska, inga virus eller så. Kan inte stresstesta grafikkortet eftersom det programmet inte kan köras i Felsäkert Läge
Provat avinstallera grafikkortet i Safe Mode?
Citera
2009-02-03, 20:40
Medlem
Efter mängders med försök fick jag igång datorn i felsäkert läge, då funka skärmen. Nu har jag startat om datorn två ggr och skärmen funkar än, dock med ett lodrätt gult streck nästan längst till höger på skärmen.
Citera
2009-02-03, 23:47
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Provat avinstallera grafikkortet i Safe Mode?

Javisst kan jag göra det och datorn hittar det igen, både i Felsäkert Läge och i vanligt. Problemet blir ju att jag inte kan installera drivrutiner till det i något av lägena, alltså är kortet helt oanvändbart Och att byta ut grafikkort på laptops är inte gratis, precis
Citera
2009-02-04, 10:26
Medlem
WSEs avatar
Den pin som stänger av skärmen när du fäller ner den har fastnat. Försök pilla upp den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in