2009-01-20, 17:54
Medlem
Problemet är att vissa program liksom fastnar i aktivitetsfältet, det syns att de är igång men de går inte att använda. Det går att starta programmen men man får inte upp något GUI helt enkelt.

Som ett exempel kan jag ta Spotify som går att starta men det enda sättet att starta musiken eller liknande är att använda sig utav ikonen vid klockan, inget GUI går att få fram.

Det hela började igår helt plötsligt och jag har sökt igenom datorn efter skräp utan större resultat, har även testat system restore ett antal gånger.
Först så var det bara msnkonversationer som inte ville synas men nu har det gått över till Opera och spotify istället, inte märkt några andra program än så länge.

Hörde av en polare att även han hade fått ett liknande problem för några dagar sedan så någon som har några tips på en fix?
Citera
2009-01-20, 17:59
Medlem
927s avatar
är maximera gråmarkerat?
Citera
2009-01-20, 18:01
Medlem
Nej men det händer ingenting när jag klickar där, var nog en av de första lösningar jag testade
Citera
2009-01-20, 18:03
Medlem
927s avatar
testa starta opera i felsäkert läge
Citera
2009-01-20, 18:27
Medlem
Det fungerade inte heller men jag hittade vad som bara verkar vara en liten del av problemet, det visade sig att fönstret hade minimerats och flyttats utanför mitt skrivbord(?!) Jag testade att välja "ändra storlek" och lyckades dra ut fönstret så att jag såg det på skrivbordet igen, nu är det dock så att det ändå är helt fuckat.

Det här är ett vanligt screenshot på mitt skrivbord!

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--...-skrivbord.jpg

konstig url för övrigt

Edit: Borde vara något med grafikinställningarna nästan? Känns rätt konstigt då jag inte har ändrat något på länge.

EDIT2: LÖST! Var grafikkortet som hade någon fått någon konstig inställning så den ville visa två displayer, tror att någon har varit här och pillat lite på min dator.

Tack för hjälpen anyway
Senast redigerad av randomfrisco 2009-01-20 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in