Citat:
Ursprungligen postat av Fjellreven
Coolt! Lite synd att stor del av den är filmad i dåligt ljus och känns som att de flesta av klippen inomhus har fel vitbalans (den gul-beigea tonen).
Vad hette ditt bidrag till Nikon Filmfestival? Min hann tyvärr inte bli färdig då jag upptäckte den något försent =/
Mvh
Hej! Kul att du tog dig tid att spana in videon

Tack!
Ja, du har helt rätt med ljussättningen, hade faktiskt lånat en spotlight som vi skulle använda men säkringen hade gått så det blev att vi tog alla lampor vi kunde hitta i lägenheten

därav en överdos av gult ljus som jag försökt kompensera bort lite. Måste dock erkänna att jag inte har så mycket erfarenhet av färgkorrigering och så, lär mig allt eftersom och försökte hitta något som inte tog bort för mycket färg från henne samtidigt, hennes hår var ju blont osv
Bidraget hette "The Golden Rule" och finns på min youtube kanal, tror jag länkade det här i somras om jag inte minns helt fel

(får man länka det igen? :P)
Ah ok, men gjorde du klart det då? Kan man se det någon annanstans? Tycker alltid det är kul med sånna tävlingar, brukar sitta och spana in samtliga bidrag
Mvh