Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Du kan väl rädda lite från din time machine iaf? Jag vet att det är jobbigt att skriva in det du skrivit sen i morse, men har du gjort det en gång kan du göra det igen, och det kanske till och med blir bättre den här gången!
Jo det finns en version i time machine. Problemet är ju mitt eget fel till stor del då jag inte sitter vid skrivbordet så mycket, där externa finns, (MacBook) och har ofta datorn i väskan och använder den nästan enbart för filmtittande och surfning när jag är hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
men har du gjort det en gång kan du göra det igen, och det kanske till och med blir bättre den här gången!
Jo, brukar ju vara så. Tack! Men ska jag vara ärlig ser jag gärna att jag får tillbaka det gamla så jag slipper skriva om det. Blir inte underkänd på det jag redan hade

Onödigt att anstränga sig för mycket
Irriterande!!! Jag har alltid haft för mig att skolans datorer (windows) med Word har sparat med jämna mellanrum (vilket är en livlina då de dör hela tiden). Har jag haft fel alla dessa år?
Taget ur inställningarna i Word
Citat:
[b]Spara information för återskapning var n:e minut[/]
Sparar automatiskt en återskapningsfil för dokumentet med det intervall (1 till 120 minuter) som du anger. Om datorn slutar svara eller ett strömavbrott inträffar öppnas den återskapade filen nästa gång om du startar Word. Du måste fortfarande spara dina dokument.
Driver dom med mig/oss att dom skriver att funktionen finns men den inte fungerar? Återskapades inte någonting efter att Word krashade.
EDIT: hittade två mappar i papperskorgen efter en omstart. Recovered files och Recovered files #1. Den sistnämnda innehöll 3 filer samt en mapp men samtliga var 0K.
I Recovered files fanns filer innehållandes data, jag såg textsnuttar i dessa filer som var från det jag skrivit men det mesta var bara massa tecken. När jag öppnade dessa filer med word och försöker "Återskapa för godtycklig fil" är det 290 sidor med "Wednesday, Friday, 11, 27" i 250 sidor, sen kommer massa krimsilumstecken (?!) för att sedan någorlunda återge det jag hade skrivit. Dock är det oanvändbart då det innehåller olika teckenkombinationer för olika äöå, ÖÄÅ, diverse citat-tecken, ', È á osv. Alltså, bokstaven "Å" som versal är inte alltid "E@" tex så det går inte att göra en "Sök -> Ersätt alla", dessutom står vissa rader flera gånger och ordningen är inte som den ska.
För helvete!