• 1
  • 2
2009-01-20, 13:37
Medlem
Ap-ungens avatar
Jo, köpte min vita Macbook i April 2008. Plasten spricker självklart. Datorn är registrerad på mitt namn hos Apple. Köpte datorn och betalade 3 månader senare. Har ett kvitto från Macforum som bara visar Macbook, köpdatum och att de betalas av om 3 månadet hos VASA Kredit, men inget detaljerat kvitto som visar datorns exakta identitet. Får man inget sådant eller har jag bara slarvat bort det? Vad tror ni? Går de att lösa utan de "detaljerade kvittot" ?

Tacksam för svar!
Citera
2009-01-20, 13:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Jo, köpte min vita Macbook i April 2008. Plasten spricker självklart. Datorn är registrerad på mitt namn hos Apple. Köpte datorn och betalade 3 månader senare. Har ett kvitto från Macforum som bara visar Macbook, köpdatum och att de betalas av om 3 månadet hos VASA Kredit, men inget detaljerat kvitto som visar datorns exakta identitet. Får man inget sådant eller har jag bara slarvat bort det? Vad tror ni? Går de att lösa utan de "detaljerade kvittot" ?

Tacksam för svar!

Borde inte vara några problem. Om serienummer med inköpsdatum är registrerat hos Apple.
Citera
2009-01-20, 13:51
Medlem
Vadå spricker? Är det något som man borde vänta sig?
Citera
2009-01-20, 14:00
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Vadå spricker? Är det något som man borde vänta sig?

Finns ett issue ang. vissa Macbooks där plasten spricker.
Citera
2009-01-20, 14:03
Medlem
tältpinnes avatar
Är det någon som testat att utnyttja den lagstadgade reklamationsrätten för att få sin plast fixad gratis? Eller erbjuder Apple rent av goodwillreparation? min platslist valde att släppa 1 vecka efter att garantin gick ut, självklart på de klassiska ställena där man vilar handlederna.
Citera
2009-01-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Är det någon som testat att utnyttja den lagstadgade reklamationsrätten för att få sin plast fixad gratis? Eller erbjuder Apple rent av goodwillreparation? min platslist valde att släppa 1 vecka efter att garantin gick ut, självklart på de klassiska ställena där man vilar handlederna.

Beror på om man har tur eller inte och vem man kommer fram till antar jag XD
Citera
2009-01-20, 14:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne

Beror på hur långt utanför garantin, vem du får prata med osv.

Har du nu väntat ett par månader, så kommer det bli svårare.
Citera
2009-01-20, 19:30
Medlem
gäller det bara vita eller?
Citera
2009-01-20, 19:57
Medlem
Andreasvbs avatar
Nej, svarta också, dock inte lika vanligt.
Citera
2009-01-21, 00:20
Medlem
divinings avatar
Var god mot Apple och deras representanter - ty då kommer deras godhet skina över eran MacBook och skänka den evigt liv.
Citera
2009-01-21, 07:48
Medlem
Haha.

Finns några serviceverkstäder vad jag har hört som vill ha kvitto, andra skiter it och tar det på serienummret.
Citera
2009-01-21, 09:14
Medlem
Timjan256s avatar
Eaz eller någon som vet!
Ni som har blivit drabbade och fått top-casen utbytt. Blir det någon slags förstärkning på det drabbade område? Eller är det samma lim som förut?
Med andra ord: är det stor risk att man får en spricka igen efter lagning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in