2009-01-20, 15:04
Medlem
Fittkesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Her0in
Man kanske inte ska röka när man har saker att ta tag i.
Bruka med ansvar eller låt bli att röka helt.

Agreed.

Self dicipline ffs

Om man brukar en drog man blir passiv och flummig av är det väl inte precis hjärnfysik att lista ut att man inte ska röka före en jobbintervju..
Citera
2009-01-20, 15:06
Medlem
bRoMis avatar
Kan inte mer en att hålla med, jag har själv blivit mycket segare. Tappar helt kontrollen över mina studier och är allmänt mycket latare.
Citera
2009-01-20, 15:12
Medlem
henkeqs avatar
Jag är alltid seg dagen efter, men jag tar mig i kragen och går till jobbet och gör mitt jobb.

En del av systemet, men jag vill inte vara i det egentligen.

När jag har sparat tillräckligt med pengar så lämnar jag detta landet till något där cannabis tillåts. Om nu inte det blir legalt i sverige, då stannar jag.

Känner en kille som har blivit lärare och kommer utbilda dagens ungdomar om droger. Så om 10 år så är det inte omöjligt.

Kom jag helt av ämnet kände jag.
Citera
2009-01-20, 15:15
Medlem
a-C.cs avatar
Ända negativa är väll att jag äter så jävla mycket när jag röker,
för helt ärligt finns det nått bättre än att vara stekt och sen se sina bästa polare sitta med ett flin och må bra liksom.
Citera
2009-01-20, 15:50
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteThatWeed
jag känner att jag har mindre koll på mitt liv och är inte lika motiverad till att verkligen utföra något längre.
t.ex ska jag ut och resa så känner ja jämt att ja kan kolla resor nästa dag o känner" nee orkar ja verkligen åka?"

Låter som mig ungefär, fast jag röker inte ens.
Citera
2009-01-20, 16:32
Medlem
Slemrottas avatar
Känner samma sak Tror inte jag diskat sen jul, ska jag ha något så diskar jag det jag ska ha bara
Känner mig inte motiverad för jobbet heller, men dit går man ju ändå så...
Städa är ju en annan sak som pushas fram allt för lätt också.

Men det mesta har väl ett pris, i detta fall blir man förbannat lat av röka
Citera
2009-01-20, 17:41
Medlem
dasshanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bRoMi
Kan inte mer en att hålla med, jag har själv blivit mycket segare. Tappar helt kontrollen över mina studier och är allmänt mycket latare.

Sorry för Offtopic men:

Sluta ha samma avatar som mig!
Har sutttit i 20min och funderat om jag verkligen har skrivit inlägget(ditt).

Blev nästan rädd att jag verkligen rökt bort det lilla minne man har kvar(OnT)
Citera
2009-01-20, 17:42
Medlem
dasshanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasshans
Sorry för Offtopic men:

Sluta ha samma avatar som mig!
Har sutttit i 20min och funderat om jag verkligen har skrivit inlägget(ditt).

Blev nästan rädd att jag verkligen rökt bort det lilla minne man har kvar(OnT)

EDIT: Inlägg 420
Citera
2009-01-20, 17:44
Medlem
SmartHanss avatar
Låter inte direkt som att ditt liv är förstört. Skärp dig bara. Rök varje dag efter att du har gjort allt som du ska göra på dagen
Citera
2009-01-20, 19:59
Medlem
Själv har jag alltid haft svårt för att få saker gjorda, så efter jag började bruka CB har jag inte märkt någon förändring på det planet. Visst lider plånboken men det gjorde den innan också. När jag inte hade CB och inte hade slutat röka så gick pengarna till cigg, och innan dess gick de tragiskt nog till en jävla massa energidrycker (fast det var längesen). Men alltså jag slösar alltid med pengar oavsett om jag knarkar eller inte.
Citera
2009-01-20, 20:18
Medlem
“They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.” - Bill Hicks
Citera
2009-01-20, 21:19
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteThatWeed
som rubriken lyder så vill jag veta om några här känner igen sig i min situation.!

har brukar cannabis i ca 2 år. har väl rökt lite mer vissa perioder och lite mindre vissa. men hur som helst till det negativa. jag känner att jag har mindre koll på mitt liv och är inte lika motiverad till att verkligen utföra något längre.
t.ex ska jag ut och resa så känner ja jämt att ja kan kolla resor nästa dag o känner" nee orkar ja verkligen åka?" fast innan ja började röka gjorde jag det bara direkt.. kollade liksom efter flyg samma dag som ja kom på idén. och fick allt fixat ganska snabbt.. det är några av dom riktigt jobbiga effekterna ja fått.

någon som känner igen sig i det här.. ? eller något liknande. beskriv gärna hur ni känner av negativa effekter på erat cannabisbruk.

Jag har varit igång i ett år mer än du och kan säga att jag inte har upplevt det försoffade tillstånd som många (enligt hörsägen) tycks hamna i. Känner du att du börjar slöa till så är det helt enkelt bara att slå sig själv i röven, skita i att det är svårt och börjar få igång sig själv.
Det är inte så svårt och så fort man kommer igång så får man även tillbaka känslorna av bekräftelse mot sig själv vilket ger mindre negativa tankar. Börja sporta, vinterbada, gå på bio, börja skriva ner planeringar och framförallt så gäller det att sätta en morot till sig själv för att göra sakerna. Hittar du inget som kan motivera dig i livet så föreslår jag att du lika gärna kan röka bort ditt liv för utan motivation kommer du ändå ingenstans.

Lycka till!
Senast redigerad av litenbonde 2009-01-20 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in