• 1
  • 2
2009-01-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
använd bara ett antivirusprogram, ska du ha avg kvar så uppgradera till v8

kolla noga om den här filen finns i system32, via utforskaren
tmklrk.dll

om du hittar den så skicka upp den hit
http://uploads.malwarebytes.org/

ta bort filen via ett verktyg som finns i mbam under fler verktyg >kör verktyg

Tackar för alla svar hittills!
Jag kan inte hitta tmklrk.dll i system32.
Nu har jag endast AVG kvar, vilket jag ska uppgradera till version 8.
Uppstart och avstängning av datorn går helt klart snabbare nu i alla fall, det går som det ska på den fronten och de hemsidor jag tidigare inte kunde logga in på kan jag nu logga in på, dock så tar det en stund. Mina e-mail däremot kan fortfarande inte komma in på :-/
Citera
2009-01-20, 21:19
Medlem
927s avatar
bocka för och fixa den här raden i HJT
O20 - AppInit_DLLs: tmklrk.dll

har du hotmail? felmeddelande?
Citera
2009-01-20, 21:49
Medlem
Citat:
bocka för och fixa den här raden i HJT
O20 - AppInit_DLLs: tmklrk.dll

har du hotmail? felmeddelande?

Man tackar, nu är den borta.

Japp, jag har hotmail. Nej, inget felmeddelande. När jag klickar på ett mail i min inbox så händer det ingenting. Det kommer bara upp en ruta nere i vänstra hörnet där det står "Läser in...". Sidan laddar, så jag provade att vänta i några minuter, men jag kom inte fram till mailet.
Citera
2009-01-20, 21:50
Medlem
fishattacks avatar
Ta även bort en massa onödiga program från autostart. Datorn blir då mycket snabbare vid uppstart . Ett program jag rekommenderar är ccleaner som städar en massa onödiga filer och dylikt. http://www.download.com/CCleaner/300...html?tag=mncol
Citera
2009-01-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Ta även bort en massa onödiga program från autostart. Datorn blir då mycket snabbare vid uppstart . Ett program jag rekommenderar är ccleaner som städar en massa onödiga filer och dylikt. http://www.download.com/CCleaner/300...html?tag=mncol

Kikade lite på vilka program som autostartades och tog bort lite skit därifrån
CCleaner har jag, men jag har mest använt det till att rensa cookies, historia och temporära internetfiler och sådant småtjafs. Resten är näst intill oförståeligt, hehe.
Citera
2009-01-21, 01:26
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Man tackar, nu är den borta.

Japp, jag har hotmail. Nej, inget felmeddelande. När jag klickar på ett mail i min inbox så händer det ingenting. Det kommer bara upp en ruta nere i vänstra hörnet där det står "Läser in...". Sidan laddar, så jag provade att vänta i några minuter, men jag kom inte fram till mailet.

det läste jag om förra året när dom hade gjort om hotmail, testa från en annan dator
Citera
2009-01-21, 04:13
Bannlyst
en grej som jag brukar köra med är att ha en mac till hands. installera alla tänkbara antivirusprogram på macen. soppa in hårddisken med virus på i macen. scanna. detta eftersom virusen inte är exekuterbara i os x. borde fungera med linux också.
Citera
2009-01-21, 08:08
Medlem
Citat:
det läste jag om förra året när dom hade gjort om hotmail, testa från en annan dator

Okej, får hoppas på att det är något sådant då. Ska prova i plugget.
Citera
2009-01-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Okej, får hoppas på att det är något sådant då. Ska prova i plugget.

Jag har nu provat att öppna mina mail i Hotmail på andra datorer och det fungerar utmärkt, så det är på min dator problemet ligger. På andra datorer kommer det inte upp någon "Läser in..."-ruta utan mailen öppnas problemfritt på direkten.

När jag gör en sökning på Google och ska klicka på en länk så öppnas en ny flik i Firefox med en annan länk full med skräp och jag kommer inte fram till länken jag klickat på. Jag behöver kopiera länken och klistra in den i adressfältet för att komma dit jag vill efter sökningen. Däremot så fungerar Google felfritt i Internet Explorer.
Några idéer på vad jag kan göra åt dessa problem?

I övrigt går datorn som på räls!
Citera
2009-01-21, 16:56
Medlem
927s avatar
vet inte då jag inte använder fx men testa töm alla skräpfiler och starta om browsern, vad är det för addons som körs i fx?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in