2009-01-20, 06:05
Medlem
Hej, jag undrar vilka som har tillgång till FB-medlemarnas IP-nr. Har t.ex. alla moderatorer tillgång till detta?

mvh N

Edit, passar på att fråga i vilken forumsdel man kan ta en diskussion om en viss moderators agerande ? Tycker nämligen att det finns tyvärr en som förstör trådarna i Krim...
Och om man framför synpunkter i själva tråden blir man ju varnad som bekant, tycker det är lite väl lågt i tak faktiskt.
Senast redigerad av Nattvandraren 2009-01-20 kl. 06:12.
2009-01-20, 06:28
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Har t.ex. alla moderatorer tillgång till detta?

Nej, alla moderatorer har inte tillgång till detta.

Må väl
GaiN
2009-01-20, 06:52
Medlem
Ladidas avatar
Ta upp frågan kring modereringen med moderator i forumet över PM. Havererar den så kan du ju prova med annan moderator i avdelningen, annars här i flashback.
2009-01-20, 06:57
Medlem
Tack för era svar. Men angående IP-nr så finns det alltså vissa mods som kan se dessa ?
2009-01-20, 07:03
Medlem
Citat:
Tack för era svar. Men angående IP-nr så finns det alltså vissa mods som kan se dessa ?

Ja.
2009-01-20, 07:05
Medlem
Ok tack.
2009-01-20, 08:34
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Ett fåtal moderatorer har rätt att se IP-nummer. Vilka detta är är inte offentligt, och det förändras över tid, av säkerhetsskäl.

admin4
2009-01-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Ett fåtal moderatorer har rätt att se IP-nummer. Vilka detta är är inte offentligt, och det förändras över tid, av säkerhetsskäl.

admin4
OK, vad är anledningen till man tillåter vissa personer se IP överhuvudtaget (annat än att kunna avslöja multipla konton kan jag tänka mig). Vore det inte bäst för säkerheten om man hemliggjorde IP för alla ? Bra att en admin tittar in och svarar
2009-01-20, 10:03
Medlem
Snövits avatar
Citat:
OK, vad är anledningen till man tillåter vissa personer se IP överhuvudtaget (annat än att kunna avslöja multipla konton kan jag tänka mig). Vore det inte bäst för säkerheten om man hemliggjorde IP för alla ? Bra att en admin tittar in och svarar

Du svarar själv på frågan. Någon måste kunna kolla men det ska vara så få som möjligt.
2009-01-20, 11:56
Medlem
El Zorros avatar
Sök.

*låst*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in