• 7
  • 8
2021-01-17, 22:19
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanotto
I Haninge mer eller mindre bor samhällets botten
Utveckla!! Det är väl en väldigt mångskiftande kommun.
Alltfrån en urban centralort som ingår i Stockholms tätort där det mesta finns omgiven av klassiska miljonprogramsförorter (Brandbergen och Jordbro) till ren landsbygd och idyllisk skärgårdsmiljö med Dalarö i centrum. Däremellan helt vanliga villa och radhusområden. Några få områden gör inte en hel kommun.
Citera
2021-01-17, 22:24
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Utveckla!! Det är väl en väldigt mångskiftande kommun.
Alltfrån en urban centralort som ingår i Stockholms tätort där det mesta finns omgiven av klassiska miljonprogramsförorter (Brandbergen och Jordbro) till ren landsbygd och idyllisk skärgårdsmiljö med Dalarö i centrum. Däremellan helt vanliga villa och radhusområden. Några få områden gör inte en hel kommun.

Bor i Haninge, trivs väldigt bra där.
Visst, det är mycket patrask i Haninge, men jag med familj trivs bra.
Citera
2021-01-22, 18:49
Medlem
utan.att.stannas avatar
Hur tror ni det blir eller är i Vega? Mycket nybyggen till bra priser är det åtminstone.
Citera
2021-01-22, 18:55
Medlem
Kul att läsa tråden. Jag tillbringar mycket tid i Botkyrka, inte långt från Haninge. Men jag åker ofta den extra sträckan till Haninge för att handla eftersom affärerna i Haninge är mindre sunkiga än i Botkyrka.
Visst. Brandbergen är sunkigt, men har ändå haft en massa på sig att verka ut många problem. Men om man har pengar och möjligheter har Haninge kommun några verkliga guldkorn. Speciellt skärgårdsmiljö.
Citera
2021-01-22, 19:10
Medlem
Jon.Holmss avatar
Fördelarna med Haninge är väl närheten till Tyresta Nationalpark.

Nackdelarna: Många babbar och tråkig bebyggelse.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in