2009-01-20, 04:28
Medlem
Har ett nytt Asus m3n78 Pro

Installerade win 7 med min gamla dvd spelare.

Nu är det såhär

Den hittar min ena sata hårdisk där jag installerade allt.

men problemet är att jag har en till fungerande 500 gb hårdisk som den inte hittar. borde vara något till man ska fixa till moderkortet för att kanske det är en äldre sata?

Problem 2.
Man kan se och få upp namnet på min dvd brännare som jag också vet fungerar men det verkar inte iheller vilja komma fram någon information ifrån den. Så den kan inte användas borde ju också vara någon drivrutin.

Det tråkiga är att asus skivan jag fick till vill inte svara för att den inte funkar på det windowset jag har.

Hur ska jag gå till väga för att finna den ena hårdisken och hur ska jag få dvd spelaren att funka
Citera
2009-01-21, 01:16
Medlem
sliter mitt hår

fortfarande samma problem moderkortet asus m3n78 pro

dvd pioneer dvr-115

hårdisken är western digital 500 gb

är det möjligen så att jag måste installera raid styrenheter eller? båda funkar på den andra datorn..

kopplingarna är rätt också finns det något man kan mata moderkortet med så den hittar dem?
Citera
2009-01-21, 02:17
Medlem
här har ni problemet på engelska som jag skrev på annat forum menflashback brukar ju klara allt....

Hi i just bought a new computer. I connected it all good but theres a problem. First i got NTDL is missing...i changed dvd drive and istalled..win 7...Fine right there

The i changed back to my new burner Pioneer dvr-115 (and updated latest firmware for it)
it comes up in bios but in windows it says 0 mb and if i put in a cd it says no cd...(i know it work becuse i connected it to my other computer to test it) Is there something i should feed to the motherboard so it works..I mean it shows up in bios but dont work in dos mode even.

I try deleted it and installed again etc....i even tried new cables

To my next problem...

My harddrive wester digial 500 gb info on it

- Capacity: 500GB
- Cache: 16MB
- Interface: SATA-II
- Spin Speed: 7200RPM
- Seek Time: 8.9ms
- Warranty: 3 Years

This dont show up on either bios or in windows...and i know it also work becuse i connected it to my other computer and it worked. how shoul i do here to get it to work....i bought this new computer so it could work with this...

Anyway i hope you can help me...with some tips i would be most greatful.

I even updated the motherboard it still didnt work....feel like im just suppose to feed it with some information so it can work

eller om det är någon superteknisk kille i malmö som vill hjälpa mig så bjuder jag på några öl på en pub
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in