Resultat: Skall vi förbjuda avatars på Flashback?
Ja, plocka bort funktionen helt!!!
17,00%
17 röster
Nej, plocka bara bort avatars som är stötande
83,00%
83 röster
2003-09-06, 00:51
Medlem
Don.Cs avatar
Självklart ska vi ha våra avatarer kvar. Stötande (?) avatarer kan dock plockas bort.

Vissa bilder är ju "självskrivana" som stötande men hur är det med politiska symboler? T ex min avatar, räknas den som stötande?

Det är så svårt att själv veta var gränsen ska dras, Admin kunde kanske skriva ihop några rader på vilken typ av bilder som ses olämpliga?
2003-09-06, 00:57
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
ja Germanias avatar e lite jobbig o kränkande.

Om Germanias avatar tas bort innebär detta ett ställningstagande från FBs sida. Detta skulle innebära att vissa åsiktsyttringar inte längre är välkomna på FB, ett stort misstag.

Jag ska kanske klargöra att jag själv inte befinner mig på samma politiska planhalva som Germania, även om jag kanske håller med honom i vissa frågor.
2003-09-06, 02:22
Medlem
unix_cores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura

Men någon måste ju faktiskt stå som ansvarig för ett forum, annars stängs det ner hur som helst.

-Laura
Vi får väl se när(om) jag blir klar med mitt lilla forum
2003-09-06, 12:05
Medlem
Tjackskadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Om Germanias avatar tas bort innebär detta ett ställningstagande från FBs sida. Detta skulle innebära att vissa åsiktsyttringar inte längre är välkomna på FB, ett stort misstag.

Jag ska kanske klargöra att jag själv inte befinner mig på samma politiska planhalva som Germania, även om jag kanske håller med honom i vissa frågor.

FAN vilket dilemma!
2003-09-06, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nuxvomica
Min avatars egenskaper speglar mitt vanligaste känsloläge

Min med
2003-09-06, 12:31
Medlem
Vi som vill ha kvar fria avatars har i denna tråd kallats för "gnällisar".
Den etiketten borde snarare sättas på alla dem som gnällt på "stötande" avatars och självklart även de som gnäller över att de inte kan surfa här på jobbet eller skolan. Hur vi andra kan kallas för detta är för mig helt obegripligt. Det är ju inte vi som börjat tjafsa från första början.
2003-09-06, 15:30
Medlem
snapcases avatar
Jag tycker att en del användare börjar kräva en politisk korrekthet som jag inte förknippar med FB. Det verkar som oavsett vad man än väljer för bild så är det alltid nån som blir stött av den. Jag har in te fått nån kommentar om min än men jag antar att det finns minst en Crowley-hatare bland FB:s 50000+ medlemmar som skulle vilja att jag tog bort den. Det stora dilemmat är ju VEM som ska avgöra vad som är stötande? Ska vi välja minsta gemensamma nämnare och låta vår yngsta, prydaste, mest politiskt korrekte och kristnaste medlem avgöra? (nej, jag har inget förslag på vem det kan vara). Den enda avatar jag stört mig på var åsiktsmaskinens rövhålsbild. Jag valde att ignorera hans inlägg. På jobbet väljer jag bort avatarfunktionen men hemma slår jag på den igen. Ibland blir man tvungen att anpassa sig till omgivningen. Angående Germanias avatar så bryr inte JAG mig men jag undrar hur laglig den är i offentlig miljö, t.ex ett bibliotek eller på ett internetcafe.
2003-09-06, 16:20
Bannlyst
Jo, det är hemskt att det är vissa som försöker att kräva en politisk korrekthet här Snapcase, sådana människor som bara vill ha saker som ska vara acceptabla utav ALLA.

Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Jaha, då var thompa iggad också då. Ska det vara så förbannat svårt att välja avatarer som är acceptabla för alla? Jag är inte intresserad av att igga nån p.g.a det dom skriver men eftersom jag ofta läser FB på jobbet så måste jag stoppa avatarer som inte är rumsrena. Är det OK?
2003-09-06, 16:29
Medlem
snapcases avatar
Hehe thompa.... Du är inte iggad längre utan det skrevs innan jag upptäckte att jag kunde slå av avatarerna när jag är på jobbet. Chefen har konstiga ideer om naket på våra datorer, hemma är det inga problem.
2003-09-06, 17:52
Moderator
-Info-s avatar
Jag själv bryr mig inte så mycket om icke politiskt korrekta symboler eller dylikt, men däremot borde perversa bilder typ anushål och styckade likdelar mm förbjudas som avatarer. Detta för att det är väldigt äckligt. Även hårdporr-bilder kan förbjudas av hänsyn till kvinnliga skribenter, ifall de tar illa upp.

Jag tycker var och en borde ha tillräckligt sunt förnuft för att avgöra vad som är en äcklig bild och vad som inte är det. Annars undrar jag om man bör vistas på ett forum.

När det gäller politiska symboler är det mer oklart. Här får admin iåsfall fastställa vad som är godkännt och inte.
2003-09-07, 00:36
Avslutad
Roliga avatars (ej stötande):
http://www.palace4all.de/avatarpage/index.php3
2003-09-07, 02:43
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incognito
Roliga avatars (ej stötande):
http://www.palace4all.de/avatarpage/index.php3

Själv blir jag förnärmad av sönderpackade jpeg-bilder och när de dessutom kringgärdas av en ful ram så blir jag helt vansinnig. Vidare tycker jag att en avatar ska vara "custom made", inte nån dussinskit som är upp för grabbning för vilken jävla luffare som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in