2009-01-24, 15:53
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrävlaren
Varför? Vilka hinder finns?

Tidningen fokuserar på att skriva om det multikulturella projektets avigsidor och att kritisera den massinvandringspolitik som nu förts i flera decennier. Detta är starkt tabubelagda frågor och det är ingen överdrift att säga att det i praktiken råder ett slags åsiktsförbud på det området idag.

Jag kommer ihåg att man ett kort tag kunde köpa den värdekonservativa (och invandringskritiska) tidskriften Salt i Pressbyråns butiker. Det ledde till att diverse skribenter ondgjorde sig över detta i en serie hätska artiklar på olika kultursidor, varefter Pressbyrån raskt plockade bort tidskriften från hyllorna. Reaktionen skulle bli densamma om Pressbyrån började sälja Nationell Idag.
Citera
2009-01-24, 16:08
  #38
Medlem
Skrävlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffe
Tidningen fokuserar på att skriva om det multikulturella projektets avigsidor och att kritisera den massinvandringspolitik som nu förts i flera decennier. Detta är starkt tabubelagda frågor och det är ingen överdrift att säga att det i praktiken råder ett slags åsiktsförbud på det området idag.

Jag kommer ihåg att man ett kort tag kunde köpa den värdekonservativa (och invandringskritiska) tidskriften Salt i Pressbyråns butiker. Det ledde till att diverse skribenter ondgjorde sig över detta i en serie hätska artiklar på olika kultursidor, varefter Pressbyrån raskt plockade bort tidskriften från hyllorna. Reaktionen skulle bli densamma om Pressbyrån började sälja Nationell Idag.
Dålig PR för företaget ja, men även om Pressbyråns ställning på marknaden är ohotad så hade förmodligen samma sak hänt igen.
Citera
2009-01-24, 17:20
  #39
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrävlaren
Varför? Vilka hinder finns?

Med tanke på att det inte finns några nationella i riksdagen eller i de större etablerade medierna.
Citera
2009-01-24, 18:44
  #40
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrävlaren
Dålig PR för företaget ja, men även om Pressbyråns ställning på marknaden är ohotad så hade förmodligen samma sak hänt igen.
Det som krävs är att invandringskritik och demokratisk nationalism
blir betydligt mer accepterat än vad det är idag, och det kommer
att ta sin lilla tid...
Citera
2009-01-25, 18:00
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Å djävlar. Men finns det olika grader av hur mycket pengar man får beroende på prenumeranter eller är det bara 2 miljoner oavsett antal?

Det beror på antalet prenumeranter. Nationell Idag kommer till att börja med att få
2 035 000 kr i presstöd, vilket är den nivå en veckotidning med 2000 prenumeranter kvalificerar sig för. För att nå upp till nästa nivå, som är 2 762 000 kr, krävs 7000 prenumeranter.

Dryga två miljoner kronor är väldigt mycket pengar för en så liten tidning. Idag drivs tidningen helt på ideell basis av folk som dessutom har heltidsarbeten att sköta. Presstöd skulle innebära att tidningen skulle kunna ha en heltidsanställd redaktion, arvoderade skribenter och dessutom satsa mycket mer på marknadsföring.
Citera
2009-01-26, 03:31
  #42
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffe
Presstöd skulle innebära att tidningen skulle kunna ha en heltidsanställd redaktion, arvoderade skribenter och dessutom satsa mycket mer på marknadsföring.

Mm. Precis. Många nya möjligheter till expansion med andra ord.
Citera
2009-01-26, 17:22
  #43
Medlem
CosMoes avatar
Nu har även jag gjort mitt bidrag, fick min gratistidning på Salemmarschen i år och gillade den skarpt.
Citera
2009-01-30, 04:55
  #44
Medlem
Det senaste numret av Nationell Idag innehåller intressanta nyheter. Reglerna för presstöd ändrades vid årsskiftet. Det krävs numera endast 1500 prenumeranter för att kvalificera sig för presstöd. Det innebär att det enda Nationell Idag behöver göra för att erhålla presstöd är att öka utgivningstakten till ett nummer i veckan (nu ger man ut ett nummer varannan vecka). Målet 2000 prenumeranter kvarstår dock eftersom en så stor krets prenumeranter krävs för att finansiera den högre utgivningstakten fram till dess att presstödet börjar betalas ut. Några citat ur artikeln:

"Den 11 december beslutade regeringen överraskande att justera reglerna för presstödet enligt ett förslag som legat i flera år. Det innebär att kravet för presstöd från den 1 januari 2009 är 1500 prenumeranter istället för 2000. Nationell Idag kvalar därför in som en presstödstidning och skulle i princip kunna börja med veckoutgivning imorgon. Enligt Nationell Idags beräkningar bär tidningen sig själv ekonomiskt med 2000 prenumeranter."

"Fram till dess måste dock Nationaldemokraterna skjuta till pengar för varje nummer. I brist på finansiering kan därför Nationell Idag inte gå upp till veckoutgivning omedelbart, trots att man efter ett halvår skulle ha fått tillbaka pengarna med råge."

"Under tiden kommer redaktionen att breddas för att kunna dubbla utgivningstakten.och administrationsrutiner och effektivitet ska förbättras. Om du gillar att skriva, kan bildredigering eller tycker om att arbeta med grafik är du välkommen att höra av dig till oss."

"Idag arbetar alla medarbetare ideellt med tidningen vilket gör att allas arbetsinsatser blir begränsade av deras vanliga arbeten. Presstöd skulle innebära att tidningen skulle kunna anställa vissa medarbetare som då kunde arbeta heltid med tidningen. Nationell Idag skulle då få mycket större möjligheter att arbeta med grävande journalistik och visa det mångkulturella samhällets baksidor."
Citera
2009-01-30, 05:44
  #45
Medlem
mrphonks avatar
1695 prenumeranter nu, och reglerna har som sagt ändrats.

Dock bör alla teckna en prenumeration, av de anledningar som nämns ovan.
Citera
2009-01-30, 06:57
  #46
Bannlyst
Jag teckande en halvårsprenumeration som jag betalade.

Men de fortsatte leverera i ett kvartal till, ringde upp och frågade varför jag inte betalade räkningar, sa upp prenumerationen, betalade innestående skuld. FORTSATTE FÅ TIDNINGAR! Helt jävla sjukt, dom är ju dumma i huvudet och förstår inte vanliga avtal. Jävla horor till kommunister!
Citera
2009-01-30, 19:02
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackliberal
Jag teckande en halvårsprenumeration som jag betalade.

Men de fortsatte leverera i ett kvartal till, ringde upp och frågade varför jag inte betalade räkningar, sa upp prenumerationen, betalade innestående skuld. FORTSATTE FÅ TIDNINGAR! Helt jävla sjukt, dom är ju dumma i huvudet och förstår inte vanliga avtal. Jävla horor till kommunister!

Vilken demon gav en person med dina värderingar ingivelsen att teckna en prenumeration på Nationell Idag?
Citera
2009-01-30, 20:21
  #48
Bannlyst
Citat:
Vilken demon gav en person med dina värderingar ingivelsen att teckna en prenumeration på Nationell Idag?

Det är bra. En gång köpte jag faktiskt tidningen "Proletären". Den var bra mycket mer intressant än de vanliga skittidningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in