Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Varför skriver både Linderborg och Ahlquist att det krävs 1500 i "abonnerad upplaga" när det i tidigare gjorts gällande att det är 2000 som gäller? Är det ett knep för att få det att framstå som att Nationell idag har 500 färre prenumeranter än man faktiskt har?
För att det är det som krävs. 1500.
Däremot, om man ligger så nära undre gränsen krävs en prövotid på ett år i stället för ett halvår. Därför behövde NI nå längre, för att kunna få presstöd efter ett halvårs veckovis utgivning. Sannolikt för att pengar inte fanns för att ge ut veckovis ännu ett halvår. Det måste varit en ren förlustaffär.