Citat:
Ursprungligen postat av IQzeagull
Vad säger folk här på I&I ? ÄR det inte ett angrepp på demokratin och yttrandefriheten att försöka stoppa en tidning bara för att den skriver om sådant som det politiskt korrekta etablissemanget inte gillar ?
Ja, självklart. Makteliten är bara intresserad av demokrati och yttrandefrihet när den stärker deras egen makt.
Citat:
Är Nationell idag en extrem fascistisk tidning som t.o.m extremhögern ratar ? Det påstod i alla fall de politiker som uttalade sig och krävde att presstödet skulle dras tillbaka.
Nej, men tidningen kanske är bra ändå?
Citat:
Ändrar sådana här angrepp på yttrandefriheten folks syn på mångkulturen och dess förespråkare ?
Ja, det tror jag. Jag tror allt fler börjar inse att makteliten vill ha monopol på vilka åsikter som skall vara tillåtna att uttrycka.
Själv gillar jag dock inte presstöd som företeelse alls.