Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-19, 18:40
Medlem
hejsan, har hört att det finns ett program som gör att man kan bestämma när datorn ska stänga av och när man kan öppna den igen.. någon som vet vad programmet heter??
Citera
2009-01-19, 18:44
Medlem
Prt Scrs avatar
stänga av datorn vid en viss tid kan du göra via cmd, men hur menar du "starta upp den igen?"
Citera
2009-01-19, 18:47
Bannlyst
Köp en timer, . /seriös.

Finns även såna "skarvsladdar" ( koppla in en sladd i strömuttaget; denna "dosa" ger 3-9 eluttag till ) med fjärrkontroll. Wonderful, I tell you!
Citera
2009-01-19, 18:47
Medlem
asså min kompis hade ett sånt program.. han skrev t.ex in att datorn skulle stängas 22.00... då kommer det fram en ruta i förväg och berättar att datorn skulle stängas om 1 min... sen när man försökte att starta datorn igen och logga in så går det inte eftersom han la in en viss tid att då kunde man starta datorn igen
Citera
2009-01-19, 18:59
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
asså min kompis hade ett sånt program.. han skrev t.ex in att datorn skulle stängas 22.00... då kommer det fram en ruta i förväg och berättar att datorn skulle stängas om 1 min... sen när man försökte att starta datorn igen och logga in så går det inte eftersom han la in en viss tid att då kunde man starta datorn igen

Eh, låter ju som ett shutdown.exe event i schemaläggaren. Men vad jag vet går det inte bestämma när burken får startas igen.
Citera
2009-01-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Eh, låter ju som ett shutdown.exe event i schemaläggaren. Men vad jag vet går det inte bestämma när burken får startas igen.

det är inte så jag menar... asså vi säger nu att datorn stängs av 22.00 .. så vill man försöka att öppna den igen, men det går inte eftersom det kommer fram en ruta och säger att du kan öppna den kl.12.00 igen

inte att den startas automatiskt... fan så långt har inte teknologin kommit än eller?
Citera
2009-01-19, 19:13
Medlem
hottentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
det är inte så jag menar... asså vi säger nu att datorn stängs av 22.00 .. så vill man försöka att öppna den igen, men det går inte eftersom det kommer fram en ruta och säger att du kan öppna den kl.12.00 igen

inte att den startas automatiskt... fan så långt har inte teknologin kommit än eller?

att kunna starta en dator automatiskt en viss tid har funkat sedan sent 90-tal
Citera
2009-01-19, 19:20
Medlem
har hittat ett program som heter Switch off... någon som har hört talas om det?
Citera
2009-01-19, 19:34
Medlem
kanulas avatar
Jag känner till att sådana program finns (tex. för att bestämma över barnens datortid). Men jag har tyvärr inget namn på ett sådan program. Tips: Kan du inte fråga din kompis om vad det heter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in