2003-12-03, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av Indica
Min cannabiskonsumtion däremot, skulle antagligen öka något om drogen var laglig.
Jasså! Så lagen har visst en inverkan på dig när det kommer till hasch-rökning, så lät det inte förut...
Från det ena till det andra, jag kan bara inte fatta att det finns människor (Indica) som använder preparat som är narkotikaklassade och samtidigt vill att dessa preparat ska förbli olagliga. Så du vill alltså bli straffad varje gång du röker? Varför går ni inte till polisenstationen nästa gång ni är påtända och anmäler er själva? Inte? Varför inte då? Jaha, jag fattar, lagen ska gälla andra, självklart inte er... Det är först när någon _annan_ är påtänd då polisen ska "göra sitt jobb" och kidnappa den personen och låta honom/hene sitta inne på våran bekostnad... Jag, personligen, tycker inte att det är rätt, det kvittar om det gäller cannabis, heroin eller musiksmak och speciellt inte bara för att det ALLTID har varit så... Man ska inte tvinga sin vilja på en annan människa, hur man än vrider och vänder på det så finns inga argument som kan rättfärdiga det, punkt slut.
"Men vänta nu, om det blir lagligt så kommer folk att sälja droger helt öppet på gatan" Ja, och? Den som köper gör det av fri vilja, vill du inte ha så köp inte... Om du har problem med vad andra människor gör med sin kropp/sinne så är det ditt problem... Dessutom så finns det ingenting som tyder på att så skulle vara fallet, en legalisering skulle innebära frihet. Det ska vara helt ens eget ansvar, skadas man med droger bör man själv stå för den kostnaden på alla sätt, men vi kan inte ha en politik som skadar med än "drogerna" själva... McDonalds och andra storkedjor säler fet mat till milioner och milljoner människor, helt öppet på gatan, vem betalar dessa enorma sjukkostnader orsakade av fettma-relaterade sjukdomar? I Sverige gör _vi_ det... Men så fort man hör ordet droger kopplas förståndet bort och rädslan styt. Men vänta nu, sådär kan vi inte ha det, det är ju knark (för en zombie är allt heroin/alkohol, allt från LSD till amfetamin, hela spektumet), tänk om, tänk om, tänk om, bla... bla... bla...