Jag har införskaffat en ny dator med hdmi-uttag så tänkte utnyttja den funktionen lite med att kolla serier i hd via hdmi-kabeln till min full hd teve. Jag sätter i hdmi-kabeln och bilden blir klonad på tv-skärmen. Men när jag spelar upp en video så blir inte bilden riktigt så bra som den borde. Har tidigare spelat upp hd-material via ps3:an med betydligt bättre resultat. Så därför kändes det lite snopet när det inte vart lika bra med datorn så jag hoppas det finns någon lösning på det här.
Funderar mest över om det är några inställningar som ska göras för att maximera kvaliten, för jag har inte ändrat någonting, jag bara satte in kabeln och körde på direkt. Använder mig av vlc om det har nån betydelse. En sak till som är konstig med bilden är att ibland går det liksom en rand ner över teveskärmen när videon spelas upp, som en horisontell linje som dyker upp titt som tätt. Den syns inte på datorskärmen så det är irriterande värre.
Så, hoppas nån kunnig och vänlig själ har lust att hjälpa mig med detta lilla vardagsproblem.
Vill ju kunna avnjuta Lost nu när det kommer tillbaka i riktig hd-kvalitet.