2009-08-04, 16:27
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Min nu levande far har också haft dejt med henne på 50-talet.
Hånglade visst med henne på en bänk i Kungsträdgården en
sommarkväll. Vad som sen hände är CENSURERAT av far.
Vill man reta upp min mor skall man ta upp det ämnet.

Det kanske i själva verket inte är något unikt för män som befann sig i Stockholm på 50-talet att ha varit på dejt med henne?
Det kan ju delvis besvara frågan...
Citera
2009-08-04, 23:06
Bannlyst
Kjerstin Dellert är född 1925 och Nils-Åke Häggbom 1942. De gifte sig 1968. Då var hon 43 och han 26. Hon är 84 så hon är väl inte så fasligt kåt nu.
Citera
2009-08-04, 23:11
Medlem
Karl-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syngmanrhee
Kjerstin Dellert är född 1925 och Nils-Åke Häggbom 1942. De gifte sig 1968. Då var hon 43 och han 26. Hon är 84 så hon är väl inte så fasligt kåt nu.
Nej, antagligen! Frågan nu är varför hon verkar lite bitter över att inte blivit utnämd till hovsångare???
Citera
2009-08-06, 21:41
Medlem
Det är väl inte direkt någon hemlighet att Kerstins make är en riktig kronbög. Det finns gott om historier i musikkretsar om hur herr och fru Dellert glatt "delade" på unga, villiga män. Huruvida Kerstin också gillar damer vet jag tyvärr inte.
Citera
2009-08-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dildodaguerre
Det är väl inte direkt någon hemlighet att Kerstins make är en riktig kronbög...

Kronbög vet jag inte, men garanterat ingen "handy-man" iaf. Vi var några stycken som härom veckan såg hur han körde sin åkgräsklippare genom den oklippta gräsmatte-djungeln, från huset ner mot sjön. Efter en rejäl smäll (han klippte den enda riktigt stora stenen dom har i slänten) vek klipparen ner mot sjön och det var på håret att han fick stopp på ekipaget.

Klipparen står kvar än idag. Överväxt i den allt mer ovårdade tomt-vegetationen.

Varför vet jag det här? Jo, jag har båtplats ett 80-tal meter från hennes brygga.
F.ö. fallfärdiga brygga.

Om hon äro kåt vet jag ingenting. Men jag kan ju själv tänka mig hur o-kåt jag själv skulle vara på en så hjälplös make. Om jag var en sån som hade en make vill säga.
Citera
2009-08-09, 15:41
Medlem
gråstens avatar
Skulle gissa att hennes kåthet är mer en image än verklighet. Jag säger inte jag tror att hon är asexuell, men att hon överdriver när hon pratar om sina lustar för att få uppmärksamhet.
Citera
2009-08-09, 20:49
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gråsten
Skulle gissa att hennes kåthet är mer en image än verklighet. Jag säger inte jag tror att hon är asexuell, men att hon överdriver när hon pratar om sina lustar för att få uppmärksamhet.
Hennes lust sitter nog mest i huvudet numera.
Citera
2009-08-09, 21:16
Medlem
Zalgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Stryypare
Citat:
Dom smög säkert iväg och elitsoldaten fick slicka kerstin i fittan och sedan körde han in sitt stora bultande ollon i Kestin Dellerts våta/håriga fitta. Hon sög säkert hans kuk också.

Typ..diskasting

Jag tycker bilden man får för sitt inre öga är ganska trevlig jag...
Citera
2010-09-13, 19:20
Medlem
MaxWalters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dildodaguerre
Det är väl inte direkt någon hemlighet att Kerstins make är en riktig kronbög. Det finns gott om historier i musikkretsar om hur herr och fru Dellert glatt "delade" på unga, villiga män. Huruvida Kerstin också gillar damer vet jag tyvärr inte.

Bumpar denna tråd.

När operasångerskan Kjerstin Dellert träffade sin nuvarande make, före detta chef för Kungliga baletten, Nils Häggblom, 68, blev det en stor skandal. Detta eftersom han var 17 år yngre än henne. Kan detta verkligen vara ett normalt äktenskap?
Citera
2010-09-13, 21:45
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxWalter
Bumpar denna tråd.

När operasångerskan Kjerstin Dellert träffade sin nuvarande make, före detta chef för Kungliga baletten, Nils Häggblom, 68, blev det en stor skandal. Detta eftersom han var 17 år yngre än henne. Kan detta verkligen vara ett normalt äktenskap?

Nej. Ingen av dem är det ringaste intresserade av det motsatta könet.
Citera
2018-03-05, 23:18
Medlem
Gamla Dellert är död hon har gått till sina fäder slokum slokum kukar nu...skämt åsido; överkåt el icke så verkade hon vara en rätt hygglig individ. Ja hon drog ju inte jämt med riksbögen Gardell och det borgar för hederlighet
Citera
2018-05-26, 14:53
Medlem
Så här fördelas arvet efter Kjerstin Dellert

Hälften av den kända operasångerskans tillgångar tillfaller hennes son Thomas Dellert, 64, skriver tidningen. Han uppges få ta del av sitt arv fördelat över flera år.
Hennes två barnbarn, en halvbror och en vän till familjen får engångssummor.
Maken Nils-Åke Häggbom får resterande tillgångar, enligt Aftonbladet.*
Men i testamentet ska Kjerstin Dellert ha lyft fram ett särskilt krav: att eventuella pengar som finns kvar efter Nils-Åke Häggboms död ska gå till en fond för bevarandet av Ulriksdals Slottsteater och för att främja teater, dans och musik där.

https://www.expressen.se/noje/sa-ska...efter-dellert/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in