2009-01-18, 20:01
Medlem
Funderar på att sälja lite grejjer på tradera jag endå inte har någon användning för, och undrar hur det funkar, kan man sälja saker, men att köparen betalar i kontant? Jag har ingen internetbank eller sådant så jag kan inte köpa grejjer med kort över internet, inte sälja heller, och sen gillar jag inte att hålla på med kort-koder o grejjer på nätet plus att jag inte har en jävla susning om hur det går till så det är inget alternativ.

Men då till frågan, funkar det att sälja grejjer och att köparen betalar kontant? Eller är det ingen som går med på det?

Sen undrar jag hur lätt det är att sälja saker där, tänkte sälja en Haunted skiva som är någon special edition skit, men gillar inte musiken riktigt och tänkte att man kanske kan tjäna en hundralapp på den iallfall. Men antar att skivor inte är aktuellt på tradera?
Citera
2009-01-18, 20:04
Medlem
Arch_Angels avatar
postförskott finns väl alltid kvar ??? det betyder man skickar grejerna å han löser ut dom på hans postställe men som du säger, tror inte många gör så längre men vill du stanna i utvecklingen så kör på. Du tappar nog inte kunder för det.

annars varför inte skaffa ett payson konto?

skiva ??? är det Lp skiva så kan du tjäna en slant, special ed. kan vara dyra men nog får du en liten slant för en cd oxå
Citera
2009-01-18, 20:06
Medlem
Du kan väl bara be dom sätta in direkt på ditt bankkonto? Bara ge dom nummret och säg: Sätt in X kr här
Citera
2009-01-18, 20:57
Medlem
sommarlovs avatar
Internet-girot är din vän.
Citera
2009-01-18, 23:16
Medlem
Du kan alltid skicka efterkrav på Bussgods och bara ange ditt namn och adress och inget bankkonto. Då får du ett utbetalningskort hem på posten som du kan casha in. Det kostar dock lite extra, en femtilapp för efterkravet och en tia när du löser in utbetalningskortet.

Annars kan du ange i auktionen att du bara säljer till de som hämtar på plats o betalar kontant, men det begränsar ju din kunkrets radikalt.
Citera
2009-01-18, 23:32
Medlem
Macabre666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
Sen undrar jag hur lätt det är att sälja saker där, tänkte sälja en Haunted skiva som är någon special edition skit, men gillar inte musiken riktigt och tänkte att man kanske kan tjäna en hundralapp på den iallfall. Men antar att skivor inte är aktuellt på tradera?

Jag tror inte du får närmare 300 kr för den.
Citera
2009-01-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macabre666
Jag tror inte du får närmare 300 kr för den.

Haha jag hade klippt till direkt om nån hade gett 300 för den, alltså jag vill bara sälja saker jag endå inte har använding för, 100spänn och det skulle göra min dag liksom.

Men det verkar som att få är villiga att skicka kontant-betalning, vilket är jävligt trist för min del. Men förståeligt.

Förresten, ditt namn är inte händelsevis från Dir en Greys skiva?
(För övrigt en av mina absoluta favoritskivor någonsin)
Citera
2009-02-13, 16:37
Medlem
pingvinens avatar
...och sista

Sorry att jag lånar tråden lite, ville inte skapa en ny ..

Har nyligen blivit påförd en påminnelseavgift på 50 kr av Tradera, med motivering att min e-faktura inte har blivit betalad. Nu hör det till saken att jag inte har fått någon, och därför inte betalt den. Vill påpeka att jag är en lönsam kund som alltid tidigare betalat mina räkningar, men denna gången har väl ett nitiskt spam-filter käkat upp e-fakturan.

Nåväl, istället för att fortsätta göra affärer med mig och på så vis tjäna pengar, så vägrar tjockskallarna på kundtjänst att skriva av 50-lappen och därmed vinna kvar en nöjd kund. Istället papegoj-upprepar deras kund(o)tjänst att

a) det går inte att skriva av 50-lappen pga att jag inte betalt (vilket jag gjort nu). Kvalificerat skitsnack. Finns inte ett ekonmisystem i världen som inte kan göra en kreditering. BULLSHIT argument

b) det ärr MITT ANSVAR ATT SE TILL ATT DERAS MAIL KOMMER FRAM! Har ni hört på fan! Jag har sålt 100-talas varor, och alltför många kunder har klagat på att de automatiska vinnarmejlen hamnar i spam-boxar. Varför de hamnar där verkar inte Tradera fundera på överhuvudtaget. Kanske är deras formuleriingar i mejlen sådana att de lätt klassas som spam? Ska det vara så förbannat svårt för ett Internet-företag att fatta detta?

Så, jag har meddelat, i artig ton, att om de inte tar bort avgiften så kan de passa på att ta bort mitt konto istället. Kan ni fatta att de bara nickar och "beklagar" istf att visa lite flexibilitet och fortsätta tjäna pengar på mig.

Så diskussionsunderlaget är;

hur kan ett @-företag som Tradera ha så taskig förståelse för hur Internet och mejl fungerar? Hur länge kan de överleva med en sådan attityd mot sina kunder? I sanning ett mysterium
Citera
2009-02-13, 16:58
Medlem
The_Skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
TEXT

Gör som jag, byt till budera istället, Traderas support är helt jävla dumma i huvudet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in