Satt och funderade lite. Kom på en sak som hade skett förra veckan, som blandade in FB, så jag bestämde mig att skriva ner detta i min signatur:
Citat:
Jag tar inget ansvar för det som står här ovan... All information skriven av mig och/eller andra flashbackare använder DU (ickeregistrerad och/eller registretrerad) på EGEN risk. Vid eventuellaskador på någon annans och/eller din hälsa/egendom/liknande är det DITT ansvar. Denna varning är heller inte begränsad till om du blir åtalad och/eller något liknande Ni andra FBare får gärna publicera detta till i egna signatur.
Bakgrunden till varför jag kom på detta:
Jag stod i min kompis affär (jobbar främst i butiken på helgerna för att tjäna lätta/snabba pengar). Alla som jobbar/jobbat i affär(er) har säkert fått uppleva att fjortisar kommer in och vill köpa tobak.
Frågar då om leg, vilket de inte hade. Så självklart ger man dem nobben. Sen så får man höra mängd av både troliga och helt lögnaktiga ursäkter till att få köpa det de vill, men leg krävde jag fortfarande.
Uppenbarligen blev jag så trött till slut att jag sa till dem:
Om ni säger (av) vem/vart ni har lärt er dessa ursäkter låter jag er köpa ett pack cigg för halva priset.
En av fjortisarna skriker då stolt:
Flashback! Flashback! (jag tolkar att de vart inne i https://www.flashback.org/showthread.php?t=514019)
Blir då väldigt trött på att FB alltid måste få en så dålig bild etc så jag tar fram en Marlboro light, räcker den till dem och drar tillbaka den i sista millisekund. Sen står de där och glor lite ilsket på mig. Jag ber dem att lämna affären och aldrig komma tillbaka. Hela fjortisgänget sticker ut och mumlar något. J*vla fjortisar
Nå, något de flesta FBare som inte har något i sin signatur kan ha, så slipper man höra all bullshit?
Annars så kan ni skriva om ni har vart med i något liknande, där man t.ex skyllt på FB eller bara rentav använt FB som ursäkt för att komma undan?
Nu ska jag kolla på Bleach
Senast redigerad av Grimmjow 2009-01-18 kl. 19:24.
Jag fattar ingenting. Vad är meningen med det här?
Läser folk på FB och får dumma ideer som sedan utförs IRL är det ju deras sak.
Tror du att fjortisar bryr sig om någon i deras ögon löjlig varningstext?
Det är ju en ide, men som många andra säger så tror jag inte på att den funkar i verkligheten.
Dessutom så tror jag inte det finns så många "moralkärringar" på fb.
Totalt onödigt. Bryter du mot en regel i ditt inlägg blir du varnad och avstängd vare sig du har avsagt dig ansvar eller inte i din signatur. Ingen bryr sig om det.
Uppmanar du brott eller liknande blir du också varnad och avstängd, ingen skillnad där - vare sig du har nåt i din signatur eller inte.
Och så vitt man vet har aldrig FB lämnat ut nåt till polisen eller komma göra det heller - så vari ligger nyttan med denna smörja i sin signatur?