2009-01-18, 16:28
Medlem
Nu är det såhär att jag den 4:e februari ska få en ekg bandare som ska mäta mitt ekg på natten, för att se pulsen.
Min vilopuls ligger på 45 och jag är verkligen ingen atlet
Så läkarna tyckte det var lite konstigt så nu ska jag få en bandare..hehe.

Men nu till själva saken.
Hur kommer min hjärtfrekvens att ändras när ja tänder på??
Kommer läkarna se detta å tro att jag har världens mest rubbade hjärta eller kommer det va lugnt?

Peeacee
Citera
2009-01-18, 16:45
Medlem
WaRs avatar
Antagligen kommer dom att lägga märke till det då cannabis ökar pulsen betydligt...
Citera
2009-01-18, 16:49
Medlem
Pratbubblans avatar
Mitt enkla svar är: Låt bli att röka medan du har bandet på dig. På så sätt visar det rätt och du får rätt behandling. Uppenbarligen svårt att förstå för en inrökt tomte som inte kan tänka själv och inte klarar sig utan sitt röka en dag eller två.
Citera
2009-01-18, 18:29
Medlem
Peter.ws avatar
hahahha fan vad lustigt.
Citera
2009-01-18, 18:31
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Mitt enkla svar är: Låt bli att röka medan du har bandet på dig. På så sätt visar det rätt och du får rätt behandling. Uppenbarligen svårt att förstå för en inrökt tomte som inte kan tänka själv och inte klarar sig utan sitt röka en dag eller två.

Å andra sidan är det väl kanske inte helt rättvisande ifall han låter bli rökat om nu stenad är hans normaltillstånd.

Men det kan nog ändå vara smartast att göra testet utan några droger i kroppen, ivarjefall första gången.
Citera
2009-01-18, 18:35
Medlem
Så låg puls på en otränad människa tyder på hjärtfel och du bör ta det på fullaste allvar om du vill leva länge, dvs ge fan i att röka under tiden du har ekg-dosan, om du vill ha en korrekt diagnos
Citera
2009-01-18, 18:56
Medlem
Jag är ju inte dödssjuk å ja har aldrig känt av problemen om jag är bäng, det kommre bara ibland hittils har det bara kommit när jag inte är bäng.
Symptomen är att hjärtat slår extra hårt,synbortfall,yrsel,andfådddhet(?) och det slår lock i höger öra

Men iallafall så tänkte jag att det skulle vara intressant att se hur pulsen ändras.
Först kommer jag hem sen tänder jag en somnar jag , jag vill ju bara se hur ekg-kurvan ändrar sig.
Citera
2009-01-18, 19:05
Medlem
Du är 16 år och hoppat av skolan va?

Förstår du inte att dem gör undersökningen för att du ev behöver hjärtoperation/pacemaker?
Citera
2009-01-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljunghusen
Du är 16 år och hoppat av skolan va?

Förstår du inte att dem gör undersökningen för att du ev behöver hjärtoperation/pacemaker?

hahaha nejnej det skulle jag kunna ha varit men jag studerar dock
Citera
2009-01-18, 22:49
Bannlyst
Enkelt svar. Låt bli rökat en tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in