Citat:
Ursprungligen postat av
Jerom
15 milj plus i år, 150 milj minus om 5 år
ja många kommuner som jobbar med statliga "sms lån"
Det är ett väldigt kostigt sätt att se på ekonomi.
- Arvika går alltså plus 15 miljoner, på ca. 100 asylbedragare.
Detta innebär att Arvika har fått ca. 700 miljoner av staten, dvs. svenska skattebetalares pengar för att bekosta 100 asylbedragare. De lyckas få 15 miljoner över av våra 700 miljoner och är glada för det. Skall vi vara glada för det
- När dessa 100 asylbedragare sedan inser att det inte går att leva som vuxen på barnhem i all evighet och att de inte automatiskt blir CEO och Dataingejörer. Så kommer problemen med kostnader för socialbidrag, bostäder, rån, knivskärningar, sexuella övergrepp. Jag hoppas att dessa stannar i Arvika så att Arvikas kommunalpolitiker får uppleva effekterna av berikningen.