2016-10-24, 00:14
  #5269
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
SVT Agenda tog gjorde ett riktigt snyftreportage när dom lät Abdullah få gråta ut.

Detta är ju fan helt BISARRT! Dom sitter och ERKÄNNER att dom kommer från Iran (där det råder fred). Alltså saknas asylskäl. Ändå ska 75 jävla procent av dessa parasiter få stanna.
Och så har kärringen från Afghanistan-kommitén mage att sitta att säga att dessa män kan flytta till Afghanistan när de har varit här ett tag, fått utbildning och då det är lugnare i Afghanistan.
Vi ska alltså betala tiotals miljarder för att utbilda ett annat lands manliga befolkning.

Släng ut varenda jävel.

SKAM!

Hon sår ett frö och hoppas att det växer kanske. Som med att dom ska ersätta pensionsavgångarna som det sas tidigare om åren. Eller att dom ska ta hand om alla hundraåringar som blir i framtiden.

Nya lögnen blir att dom utbildas här och sedan åker hem. Kan inte satkärringen inse att vi vill inte ha hit en massa unga män.

Ni förstår väl att 1) politikerna skiter i könsfördelningen i samhället. eller 2) Vita tjejer ska sluta föda vita barn.
Citera
2016-10-24, 16:50
  #5270
Medlem
spoilers avatar
"Polisens avdelning för grova brott har inlett en utredning efter att en flicka i tonåren har anmält att hon har blivit våldtagen på ett HVB-hem för ensamkommande i en Bohuslänsk kommun."

http://www.bohuslaningen.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/anm%C3%A4ld-v%C3%A5ldt%C3%A4kt-p%C3%A5-hvb-hem-1.3896453
Citera
2016-10-24, 19:38
  #5271
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Asylrätt betyder inte asylgaranti
http://www.svd.se/asylratt-betyder-inte-asylgaranti?ref=yfp
Citera
2016-10-24, 19:42
  #5272
Medlem
Ober-sturm-bahn-fuhrers avatar
"Citat:
Asylrätt betyder inte asylgaranti "

Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
http://www.svd.se/asylratt-betyder-inte-asylgaranti?ref=yfp


Shit! Tala inte om det för regeringen, asylsökande..
Kan slut med en våg av självmord..!
Citera
2016-10-24, 20:00
  #5273
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Kommentarer överflödiga...
Citat:
Arvika tjänar på flyktingmottagande

Arvika kommun räknar med att gå 15 miljoner kronor plus på mottagandet av ensamkommande flyktingbarn i år. Orsaken är att kommunen klarat att driva hela mottagandet i egen regi.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/arvika-tjanar-pa-flyktingmottagande
Citera
2016-10-25, 09:26
  #5274
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
VÄRNAMO Många ensamkommande flyktingbarn barn försvinner. Omkring halvdussinet flyktingbarn i Värnamo saknas. Risk för fler finns.

Hittills i år har 470 ensamkommande flyktingbarn i Sverige lämnat sina boenden, så kallade HVB-hem, och rapporterats försvunna.

Under de tre år som Värnamo haft HVB-hem för flyktingar har omkring halvdussinet barn försvunnit.
http://www.vn.se/article/barnen-som-forsvinner/
Citera
2016-10-25, 09:29
  #5275
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Kommentarer överflödiga...

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/arvika-tjanar-pa-flyktingmottagande

15 milj plus i år, 150 milj minus om 5 år
ja många kommuner som jobbar med statliga "sms lån"
Citera
2016-10-25, 10:48
  #5276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
15 milj plus i år, 150 milj minus om 5 år
ja många kommuner som jobbar med statliga "sms lån"
Det är ett väldigt kostigt sätt att se på ekonomi.

- Arvika går alltså plus 15 miljoner, på ca. 100 asylbedragare.

Detta innebär att Arvika har fått ca. 700 miljoner av staten, dvs. svenska skattebetalares pengar för att bekosta 100 asylbedragare. De lyckas få 15 miljoner över av våra 700 miljoner och är glada för det. Skall vi vara glada för det

- När dessa 100 asylbedragare sedan inser att det inte går att leva som vuxen på barnhem i all evighet och att de inte automatiskt blir CEO och Dataingejörer. Så kommer problemen med kostnader för socialbidrag, bostäder, rån, knivskärningar, sexuella övergrepp. Jag hoppas att dessa stannar i Arvika så att Arvikas kommunalpolitiker får uppleva effekterna av berikningen.
Citera
2016-10-26, 16:19
  #5277
Avslutad
Jag snodde dessa från en annan tråd:

http://www.laget.se/NSKfotbollforenar/Troop/1568357/Faiz-Ali-Kamiri

http://www.laget.se/NSKfotbollforenar/Troop/1543982/Madhi-Mohammad

Vilka jävla påsar alla baaarnen har under ögonen!

Min Mening i HD ondgör sig över den grymma politiken:

http://www.hd.se/2016-10-26/vi-gav-dem-framtidshopp-nu-kastar-vi-dem-tillbaka-till-landet-de-flytt-ifran
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-26 kl. 16:28.
Citera
2016-10-26, 17:35
  #5278
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag snodde dessa från en annan tråd:

http://www.laget.se/NSKfotbollforenar/Troop/1568357/Faiz-Ali-Kamiri

http://www.laget.se/NSKfotbollforenar/Troop/1543982/Madhi-Mohammad

Vilka jävla påsar alla baaarnen har under ögonen!

Min Mening i HD ondgör sig över den grymma politiken:

http://www.hd.se/2016-10-26/vi-gav-dem-framtidshopp-nu-kastar-vi-dem-tillbaka-till-landet-de-flytt-ifran

Hela det där fotollslaget verkar bestå av seniorer från annat land. Lagom roligt för ett lag med svenska ungdomar att möta dessa vuxna män.
Citera
2016-10-26, 17:57
  #5279
Medlem
http://www.hd.se/2016-10-26/vi-gav-dem-framtidshopp-nu-kastar-vi-dem-tillbaka-till-landet-de-flytt-ifran

Journalister skriver i HD:
Citat:
Afghanistan är inte säkert. Om detta kan vi dagligen läsa i våra dagstidningar. Våldet eskalerar, blir grövre och sprider sig till allt fler provinser i landet. Arbetslösheten är hög
Kan vi verkligen behandla våra medmänniskor på detta sätt? Vad håller vi egentligen på med?

Hur blev detta Sveriges ansvar?


Journalisterna verkar ha missat detta:
Citat:
Sverige är inte säkert. Om detta kan vi dagligen läsa i våra dagstidningar. Våldet eskalerar, blir grövre och sprider sig till allt fler städer i landet. Arbetslösheten är hög. Unga män från Afghanistans som bor på barnhem i Sverige tackar oss för vår gästfrihet genom att våldta, stjäla, mörda och bränna
Kan vi verkligen behandla våra medborgare på detta sätt? Vad håller vi egentligen på med?

Detta ÄR Sveriges ansvar
__________________
Senast redigerad av Trotteri 2016-10-26 kl. 18:03.
Citera
2016-10-27, 09:58
  #5280
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Arif Moradi bedöms vara vuxen efter tandröntgen
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6548828
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in