Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Tycker jag också. Alltså de barn som verkligen flyr från fattigdom och förtryck. Inte några sysslolösa unga afghanska män som suktar efter västerländskt överflöd. Inte några unga eritreaner som deserterar från militärtjänst. Inte heller unga outbildade somaliska män som inte har någon framtid här eller i deras eget hemland.
Nej...
Vi bör inte ta emot barn som flyr från fattigdom, vi bör inte alls uppmuntra ankarbarn att riskera livet med att ta sig över medelhavet osv. Fattiga barn finns det inte brist på.
Vill man hjälpa barn kan man skicka pengar till olika SIDA-projekt. T.ex. fadderbarn:
http://www.sos-barnbyar.se/
Då hjälper man dessutom flickor också.