2012-10-03, 18:12
Medlem
spoilers avatar
Kinkigt barn

""Blod ska flyta på enheten". Det ska en 17-årig pojke på hvb-hemmet för ensamkommande flyktingbarn i bygdegården i Torsåker ha sagt till några i personalen."

http://arbetarbladet.se/nyheter/hofors/1.5154166-personal-pa-hem-dodshotad
Citera
2012-10-04, 16:04
Medlem
Lugna-ner-digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Kinkigt barn

""Blod ska flyta på enheten". Det ska en 17-årig pojke på hvb-hemmet för ensamkommande flyktingbarn i bygdegården i Torsåker ha sagt till några i personalen."

Hot och våld tillhör tyvärr vardagen på många av Sveriges HVB-hem för EKFB.
Citera
2012-10-04, 20:38
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Kinkigt barn

Jag hoppas man polisanmäler sådant där.... Skitsamma om det blir nerlagt, men sådant skall tammefan synas i statistiken och alltid ligger det lymmeln i fatet någon jävla gång. Karma....
Citera
2012-10-04, 21:49
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag hoppas man polisanmäler sådant där.... Skitsamma om det blir nerlagt, men sådant skall tammefan synas i statistiken och alltid ligger det lymmeln i fatet någon jävla gång. Karma....
Polisen suckar och säger att det här ju för fan är en intern fråga om uppfostran när någon ungdom hotar att knäcka skallen på personalen, och att man inte ska slösa bort deras tid. True story.
Citera
2012-10-04, 22:04
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Jag anser att varje hot, varje kränkning eller ex.vis trakasserier av svenska tjejer i skolorna skulle polisanmälas. Just för att uppmärksamma detta.
Citera
2012-10-04, 22:19
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Polisen suckar och säger att det här ju för fan är en intern fråga om uppfostran när någon ungdom hotar att knäcka skallen på personalen, och att man inte ska slösa bort deras tid. True story.

Det är möjligt, men man är skyldig att ta upp anmälan om det begåtts ett brott och att hota med att blod skall flyta etc, är ett brott. Som jag sa: De lägger ner förundersökningen, brott kan ej styrkas och allt det där, men en anmälan är upprättad och kommer att finnas i statistiken. Den unge rackaren kommer att finnas med i något register som en notering eller liknande...

Man skall anmäla precis all skit blattarna hittar på!
Citera
2012-10-08, 00:48
Moderator
-Info-s avatar
Man kan tro att FP-ledaren Jan Björklund och Orzion gått samma PK-kurs:

Citat:
– Ni står inte för medmänsklighet, ni står för omänsklighet, sa FP-ledaren Jan Björklund som berättade en historia om en ensamkommande flicka från Somalia.

http://www.expressen.se/nyheter/akessson-kritiserad-fran-alla-hall-i-debatt/

Jan Björklund (FP) sade att han är stolt över att Sverige tar emot dem som behöver skydd och nämnde en 12-årig flicka från Somalia, ett ensamkommande flyktingbarn, som för några år sedan kom till Sverige sedan hennes bror dödats.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/het-debatt-om-jobben-i-agenda

Samma taktik som Orzion. Han väljer något väldigt ovanligt, i syfte att vinna snyftpoäng, när verkligheten ser väldigt annorlunda ut.

Hur många småflickor (< 13 år) finns det bland de ensamkommande flyktingbarnen?
Citera
2012-10-08, 08:58
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man kan tro att FP-ledaren Jan Björklund och Orzion gått samma PK-kurs:

Samma taktik som Orzion. Han väljer något väldigt ovanligt, i syfte att vinna snyftpoäng, när verkligheten ser väldigt annorlunda ut.

Hur många småflickor (< 13 år) finns det bland de ensamkommande flyktingbarnen?
Orkar inte leta statistik just nu, men om det följer mönstret i övrigt så vet jag följande: 7,3% av alla ensamkommande är 12 år eller yngre, och 20% av alla ensamkommande är flickor. Om det är allmängiltiga fakta och vi räknar på 3000 st i år, så skulle det innebära 43 st. Det skulle innebära att Björklunds exempel tillhör en grupp som utgör 1,4% av de ensamkommande, och således drar han väldigt långtgående slutsatser utifrån vad som måste anses vara anekdotisk bevisföring.
Citera
2012-10-12, 17:02
Medlem
Golonkas avatar
Jag hörde från en centralt placerad källa idag på lunchen att det kommer nya direktiv gällande de små liven inför nästa år avseende åldersbestämningen. Det lät helt sjukt, men vad kan man annars förvänta sig i fråga om denna smutsiga hantering: Från och med nästa år skall skäggbarnen inte kunna få sin ålder uppskriven förrän i samband med att de får sitt beslut om avvisning eller PUT. Hur sjukt det än är, så skall man tvingas hantera uppemot fyrtioåringar som barn intills dess att beslut är fattat. Alla med en snigels mentala förmåga inser givetvis vilka svårigheter detta innebär för personal och riktiga barn på boendena, när Mujaffa, 43, skall leka med fingerfärg, gå på BUP och iaktta regler avseende läggtider, stå under förmyndare mm. En sådan pajsare skall alltså behandlas som ett barn i uppemot ett par månader på HVB-hemmet...
Citera
2012-10-12, 17:10
Medlem
Bellossoms avatar
We're Doomed!
Jag som precis tyckte att det började lätta lite, att man hörde om ålderstester lite här och där... och så nu detta.
Senast redigerad av Bellossom 2012-10-12 kl. 17:13.
Citera
2012-10-12, 17:10
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Jag hörde från en centralt placerad källa idag på lunchen att det kommer nya direktiv gällande de små liven inför nästa år avseende åldersbestämningen. Det lät helt sjukt, men vad kan man annars förvänta sig i fråga om denna smutsiga hantering: Från och med nästa år skall skäggbarnen inte kunna få sin ålder uppskriven förrän i samband med att de får sitt beslut om avvisning eller PUT. Hur sjukt det än är, så skall man tvingas hantera uppemot fyrtioåringar som barn intills dess att beslut är fattat. Alla med en snigels mentala förmåga inser givetvis vilka svårigheter detta innebär för personal och riktiga barn på boendena, när Mujaffa, 43, skall leka med fingerfärg, gå på BUP och iaktta regler avseende läggtider, stå under förmyndare mm. En sådan pajsare skall alltså behandlas som ett barn i uppemot ett par månader på HVB-hemmet...
Har hört ungefär samma sak, vet dock inte hur tanken är att det ska fungera i praktiken.
Citera
2012-10-12, 17:32
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Har hört ungefär samma sak, vet dock inte hur tanken är att det ska fungera i praktiken.
Tja, som jag fick upplãgget presenterat, så är anledningen den att man vill säkerställa en rättssäker hantering. MV kan, med stöd av utlåtande från läkare och iakttagelser från egen personal samt boendets personal, besluta att en person får sin ålder uppskriven. Detta skall dock kunna överklagas av skäggbarnet och vårt rättsväsende skall således belastas med ännu ett uppdrag kopplat till asylsnyltarna.

Men fram tills dess beslutet fattats och vunnit laga kraft, är Mujaffa ett litet barn oavsett kråksparkar, gråa hår och påbörjad demens....

Lösningen lär väl bli att kommunerna får skaffa fler boenden så att man kan hålla de värsta bestarna separerade från de verkligt minderåriga.

Det tar aldrig slut.........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in