ca 80% till och med. Nej, det är väl inte heller så märkligt, då man hellre skickar iväg en son än en dotter då sönerna anses ha större chans att överleva resan och klara sig bra i det nya landet.
Det är så äckligt att man vill kräkas att vi tagit emot 10-20000 extra ensamstående män från somalia och afghanistan helt utan flyktingskäl och uppenbara lögnare.
Kolla på Italien som gråter för 5000 libyer. Hade dom tagit emot 300-400 000 senaste veckan hade det motsvarat en del av vår invandring.
Hur ska vi bli av med dessa parasiter, nån som har nån idé? Här kan dom ju inte stanna.
Och vem tar personligt ansvar för detta? Tobias Billström? Tar han ansvar för det här? Nån som pratat med honom eller har planer på det?
Tack för ditt svar!
Att det finns kännedom och frustration även bland de som arbetar med ensamkommande* är förvisso lovvärt men varför framkommer inte information och kritik även från det hållet? Varför för man inte informationen vidare till chefer, politiker och media? Tigandet blir ju ett medgivande, ett medhåll och resulterar obönhörligen i större problem.
Det är samma människor som "kände till" gasandet av judar, delaktiga i spioneri av STASI eller logoknektar i nordafrika. Dom är medlöpare med lågt civilkurage.
Dom tar inget personligt ansvar eller bryr sig helt enkelt inte är min gissning. "Det är inte mitt fel, jag bestämmer inte reglerna" typ.
Samma människor som kollar åt ett annat håll om nån blir antastad i kollektivtrafiken. Dom gör allt relativt. "hon kanske inte blev våldtagen, det kanske var ett familjebråk" "En del är nog riktiga flyktingar, det får migrationsverket avgöra".
Dom får helt enkelt betalt för att göra ett omoraliskt jobb.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2011-02-25 kl. 21:50.
Det är samma människor som "kände till" gasandet av judar, delaktiga i spioneri av STASI eller logoknektar i nordafrika. Dom är medlöpare med lågt civilkurage.
Dom tar inget personligt ansvar eller bryr sig helt enkelt inte är min gissning. "Det är inte mitt fel, jag bestämmer inte reglerna" typ.
Samma människor som kollar åt ett annat håll om nån blir antastad i kollektivtrafiken. Dom gör allt relativt. "hon kanske inte blev våldtagen, det kanske var ett familjebråk" "En del är nog riktiga flyktingar, det får migrationsverket avgöra".
Dom får helt enkelt betalt för att göra ett omoraliskt jobb.
Mmm, sure.
När jag tänker på saken, så är det en enda stor sekt innehållandes avgudadyrkan av Tobias Billström, med hemliga möten där personal från både Migrationsverket och kommunerna runt om i Sverige enas i We shall overcome och hemliga handslag, och där alla gemensamt drar åt samma håll: Alla ska in, lämna ingen jävel utanför gränsen! Låt oss utrota det svenska folket, genast.
Visst får du jämföra att jobba på ett boende för tonåringar (och tyvärr i vissa fall äldre än så) med att gasa judar, delta i folkmord eller blunda för misshandel på öppen gata, det är din självklara rättighet. Sen att det är helt patetiskt jävla urbota hjärndött är en annan sak. Det finns lagar och regler att förhålla sig till för alla, även för anställda inom den här branschen, och göra det till någon slags slippery slope mot landsförräderi blir bara löjligt.
Men! Jag ska ge dig lite rätt också. Självklart så skulle fler behöva ut och debattera om hur det ser ut i verkligheten, fler än Kaiser Chief på Flashback. Fler whistleblowers skulle gärna få träda fram och berätta om eventuella missförhållanden, där det finns sådana. Men det finns alltid en avvägning mellan vilken nytta det skulle göra och vilken risk man är beredd att ta personligen. Själv arbetar jag för att sakta men säkert förändra det jag tycker är fel och detta inom systemet, och försöker som sagt även ge folk en nyanserad och icke skönmålad bild utom systemet, på FB. Skulle jag ställa mig upp och skrika istället så skulle två saker hända: Ingen skulle skriva om det, och jag skulle få sparken - och då kan jag ju inte påverka alls.
När jag tänker på saken, så är det en enda stor sekt innehållandes avgudadyrkan av Tobias Billström, med hemliga möten där personal från både Migrationsverket och kommunerna runt om i Sverige enas i We shall overcome och hemliga handslag, och där alla gemensamt drar åt samma håll: Alla ska in, lämna ingen jävel utanför gränsen! Låt oss utrota det svenska folket, genast.
Visst får du jämföra att jobba på ett boende för tonåringar (och tyvärr i vissa fall äldre än så) med att gasa judar, delta i folkmord eller blunda för misshandel på öppen gata, det är din självklara rättighet. Sen att det är helt patetiskt jävla urbota hjärndött är en annan sak. Det finns lagar och regler att förhålla sig till för alla, även för anställda inom den här branschen, och göra det till någon slags slippery slope mot landsförräderi blir bara löjligt.
Men! Jag ska ge dig lite rätt också. Självklart så skulle fler behöva ut och debattera om hur det ser ut i verkligheten, fler än Kaiser Chief på Flashback. Fler whistleblowers skulle gärna få träda fram och berätta om eventuella missförhållanden, där det finns sådana. Men det finns alltid en avvägning mellan vilken nytta det skulle göra och vilken risk man är beredd att ta personligen. Själv arbetar jag för att sakta men säkert förändra det jag tycker är fel och detta inom systemet, och försöker som sagt även ge folk en nyanserad och icke skönmålad bild utom systemet, på FB. Skulle jag ställa mig upp och skrika istället så skulle två saker hända: Ingen skulle skriva om det, och jag skulle få sparken - och då kan jag ju inte påverka alls.
Vad gör du själv, mer konkret?
Det är klart att jag provocerar lite, men ändå inte. Varför inte försöka leva ett ärligt liv utan att vara "rädd".
Bli en whistleblower om du ser nåt som du inte tycker verkar ok? Du verkar ju vara en ärlig och moralisk person och uppskattad skribent här på FB, varför vara rädd för småchefer eller byråkrater?
Det finns ju Lex Maria, varför inte Lex Kaiser Chief?
Anmäl varenda oegentlighet du ser, varenda tveksamhet inom verksamheten, varenda okvalificerad medarbetare och chef, anmäl varenda person du misstänker vara över 17 år, ha fel namn, komma från ett annat ställe än uppgett, har en felaktig bakgrundshistoria eller har varit i ett annat EU-land före Sverige.
Då kan du ju jobba inom invandringsindustrin och iaf ha en någorlunda moral.
Vad har du att förlora på det? Du har ingen "tystnadsplikt" om oegentligheter, vad dom än lurat i dig.
Du har inget att frukta, det kommer inte vara jobbigt, bara kännas bra. Bråkar nån småchef med dig, droppa namnet/tel på FB så pratar vi vett med dom.
DU kanske blir personen som bidrar med att stoppa vansinnet med att tusentals vuxna män tas om hand som små barn och stjäl hjlp från verkliga barn... Och du kan spendera dagarna med att ta hand om dom 3-4 åriga hjälplösa flyktingbarn som majoriteten av svenska folket tror du idag jobbar med att ta hand om.
Börja redan på måndag! Du har mitt stöd iaf
Senast redigerad av UrbanWarfare 2011-02-25 kl. 23:33.
"I torsdags gick kommunstyrelsens ordförande Anders Johansson (S) till kraftigt angrepp mot Migrationsminister Tobias Billström (M). Johansson anser att systemet med mottagning av ensamkommande flyktingbarn har havererat och att Billstöm bör avgå./.../
Sigtuna har idag 93 ensamkommande barn i sina mottagningshem. På grund av kriser i Nordafrika väntas allt fler barn komma till Sigtuna som är en mottagarkommun för ensamkommande flyktingbarn. I snitt har ökningen varit fem barn per vecka, enligt Johansson. Enligt systemet som, Migrationsminister Tobias Billström (M) är ansvarig för, ska barnen bara vara i Sigtuna i en vecka därefter ska de hänvisas till anvisningskommuner. Men då barnen blivit kvar i mottagarkommunerna i upp till ett halvår kräver Johansson att Billström avgår då han inte kan sköta situationen."
"En ung snattare greps på systembolaget i Saltsjöbaden i lördags. Identitetspappren som pojken hade på sig misstänks också vara falska.
Det var vid lunch på lördagen som den 17-årige pojken greps för snatteri. Men de asylhandlingar han hade med sig tros vara falska och han är därför även misstänk för urkundsförfalskning."