2010-08-17, 11:46
Medlem
Stungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Hur orkar man lägga energi på att hata musik? Bara att låta bli och lyssna och istället lyssna på det man tycker är bra.

Själv lyssnar jag på musik jag gillar och resten skiter jag fullständigt i. Det borde fler göra så slipper man höra om hur jävla dålig Darin, Johan Palm och Takida är. Här på FB är det ju typiskt att alla bara klagar på allt och alla hela tiden.

Precis så gör jag med! Men det är oundvikligt för fan! Det är alltid nån jävel som går runt och sjunger på nån skit låt, eller så åker man bil med nån som har på radion. Nån slår på TVn där det är en reklamer om Darin och allt helvete.

Man måste i princip isolera sig för att lyckas undkomma alla skitlåtar!
För de pumpas överallt, hela tiden!

Citera
2010-08-17, 14:43
Medlem
Jonpers avatar
jag tror många delar samma åsikt som oss. Varför jag hatar dem, de är helt enkelt ett dåligt band
Citera
2010-08-19, 01:18
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
jag skriver under direkt.. deras storhet fattar jag inte.. det enda dom gör är att gråter ut i aftonbladet för deras turnébuss brann upp... synd att dom inte var kvar i bussen bara.

Och du tror att takida själva ringde till aftonbladet? Nej, aftonbladet fick nys om det via Sundsvalls Tidning, som i sin tur fick reda på det på deras blogg och ringde upp dem...

Takida är inget band som grinar ut i media. De är ett band som knappt syns i media (förutom lokal media förstås, så som ST och Dagbladet) - eftersom att media i princip aldrig skriver om takida. Det är ett band som media älskar att hata, faktiskt. Så att klaga på att takida syns i media är det sista argumentet du kan använda.

Jag förstår att folk får bajssmak i munnen när de hör Curly Sue, det får t.o.m jag som följt bandet under många år. En låt som spelas så in i helvete i radio (10:e mest spelade svenska låt under 2000-talet...) kan inte bli annat än dålig och irriterande.
Citera
2010-08-19, 17:29
Medlem
Chilippos avatar
Har man hört en Takida låt så har man tyvärr hört alla Takida låtar.
Citera
2010-08-19, 17:52
Medlem
Ondves avatar
Ja fyfan avskyr detta jävla skitbandet. Är helt ofattbart varför de får så jävla mycket speltid på radion för

Mår fan fysiskt dåligt av att höra dessa jävla bölande avskräden
Citera
2010-08-21, 12:17
Medlem
Förstår mig inte på hur de själva tänker. Alla deras låtar är i princip lika dana.
Hur kul kan det vara att åka runt och spela dessa låtar?
Citera
2010-08-21, 12:35
Medlem
svulles avatar
Skriv upp mig på listan. Värre grölskit får man leta efter.
Citera
2010-08-21, 12:36
Medlem
sebbex2xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janzoo
Din musiksmak liknar en påsatt struts.

Va? Jag tyckte bara att rubriken liknade en facebook-grupp. Och då är min musiksmak dålig enligt dig.

Oerhört jävla logiskt, pundarjävel.
Citera
2010-08-21, 13:56
Medlem
Vartrollets avatar
Originalitet är väl inte precis bandets starka sida, kan man nog säga... Men att dom har en del låtar som faktiskt låter helt bra måste jag medge. Jag menar, en låt blir inte den tionde mest spelade låten på svensk radio på 2000-talet om den är totalt värdelös.

Jag gillar inte precis Takida, är inte ett fan, men jag ogillar dom inte heller precis. Dom är bara där, helt enkelt.
Citera
2010-08-21, 14:03
Medlem
Jag gillar dom, men jag föredrar låtarna från "Thorns"

Jag har märkt att Takida måste vara decenniets mest hatade musikgrupp i Sverige, men för ni som hatar dem, har ni hört låtarna från Thorns?
Citera
2010-08-25, 15:06
Medlem
shittybeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filler
I mina öron låter dom och ser ut som ett kasst högstadieband. Men det är väl det dom är också, fast dom har fått en massa oförtjänt uppmärksamhet.
har en skum känsla av illamående när jag såg deras nyhetsmorgon klipp

http://www.youtube.com/watch?v=mebgIZ006fI ??
Citera
2010-08-29, 02:18
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komogant
Jag gillar dom, men jag föredrar låtarna från "Thorns"

Jag har märkt att Takida måste vara decenniets mest hatade musikgrupp i Sverige, men för ni som hatar dem, har ni hört låtarna från Thorns?

Det är verkligen skillnad på gamla och "nya" takida, det är det. Felet med takida är ju att de blivit kända för sina ballader (framför allt Curly Sue). Det finns några fina guldkorn från nyaste skivan, annars så är det faktiskt de äldre låtarna som gäller (bland annat från Thorns)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in