2009-01-18, 16:53
Citat:
Det är lite OT, men min syn på saken är att linuxutvecklare har avsiktligt handikappat Linux på ett sätt som inte lockar användare.
Ursprungligen postat av urandom
Hänger inte med i ditt resonemang, kan du utveckla detta?
Citat:
Ja, det här med virus är ett stort problem på Windows.
Ursprungligen postat av Harlekin33
Windows sabbar för sig själv genom sånt här hela tiden stup i kvarten:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...t-av-ny-attack
http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...t-av-ny-attack
Citat:
Kunde inte skrivit det bättre själv.
Ursprungligen postat av Dronken
Tror att linux snubblar på många av dom hardcore linux-nördarna faktiskt är extremt aroganta.
Oviljan att kanske faktiskt hjälpa nya användare finns inte hos säkert 70% av dessa.
Istället använder dom lika mycket tid åt att skriva saker som "Just fucking google it" som de hade tagit att faktiskt bara svara på frågan.
Så ja tror att många nya användare avskräcks av nördarna vilket igentligen är helt fel inställning av en person som gillar linux och antagligen oxå vill att linux ska bli större.
Oviljan att kanske faktiskt hjälpa nya användare finns inte hos säkert 70% av dessa.
Istället använder dom lika mycket tid åt att skriva saker som "Just fucking google it" som de hade tagit att faktiskt bara svara på frågan.
Så ja tror att många nya användare avskräcks av nördarna vilket igentligen är helt fel inställning av en person som gillar linux och antagligen oxå vill att linux ska bli större.
Citat:
Till stor del har jag faktiskt förståelse för linuxnördar som ogillar Flash och proprietär mjukvara. Här instämmer jag faktiskt med dem. Själv avskyr jag WMV som pesten och föredrar mp4 eller dylik industristandard som tillåter open source. Jag förstår inte för allt i världen varför Google använder Flash på YouTube när de lika gärna kunde använda mp4 (AVC och ASP är förvisso mer CPU-krävande, men det är värt det så länge man slipper proprietär skit som Flash).
Ursprungligen postat av Coroner88
Sant!
Konservativa hardcore nördar som gör allt för att stänga ute allt var stängd källkod heter och som hatar distar som tillåter flash och andra stängda format mm. Såna som knackar kod i Debian eller Slackware och har datorer i huvudet hela sin vakna tid. Såna som sätter upp en stor bild på Stallman och skyr allt vad nymodigheter innebär. Såna som skäller ut nybörjare för att de besöker YouTube eller använder Wine. Såna som hånar allt annat än det som de själva håller på med.
Konservativa hardcore nördar som gör allt för att stänga ute allt var stängd källkod heter och som hatar distar som tillåter flash och andra stängda format mm. Såna som knackar kod i Debian eller Slackware och har datorer i huvudet hela sin vakna tid. Såna som sätter upp en stor bild på Stallman och skyr allt vad nymodigheter innebär. Såna som skäller ut nybörjare för att de besöker YouTube eller använder Wine. Såna som hånar allt annat än det som de själva håller på med.
Hur som helst, här är en intressant artikel om vilket hot Windows 7 kommer att bli mot Linux:
http://www.theinquirer.net/inquirer/...on-the-desktop
Jag har själv installerat Windows 7 betan och skriver på Flashback med den just nu, och jag kan säga som så, att Windows 7 kommer Linux inte ha någon chans emot. Möjligtvis kommer Windows 7 leda till att Ubuntu och andra Linuxdistar tar efter Windows 7 en hel del i funktionalitet och användarvänlighet, för att lyckas hålla kvar de mindre tekniskt kunniga linuxanvändarna. Men jag känner att Microsoft (för att vara Microsoft) har gjort riktigt bra ifrån sig med Windows 7, och netbook-marknaden kommer inte bli lika attraktiv med en värdelös budget-Linuxdistro som en netbook utrustad med Windows 7.