Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
well, jag har själv varit med om ett sk akut förvirringstillstånd under en snedtändning där jag varken vetat ut eller in och knappt kunnat skilja på vad som e verklighet och vad som är fantasi. Där tankarna och sinnet kännts som ett enda stort fyrverkeri kort o gott...
Ok, då låter det som en bra ide att låta bli att röka - eller hur? Så jävla kul är det inte.
Det är nog inte så många psykologer, genetiker eller neurofysiologer som läser den här tråden på Flashback så något bra svar lär du inte få. Men, mår jag dåligt av något hälften av gångerna brukar jag låta bli att upprepa samma handlingen om och om igen. Men som sagt, det är bara jag. Fortsätt och rök så kommer du säkert kunna besvara din fråga själv i sinom tid, i alla fall beträffande din egen risk för psykos.
Edit: Om du är under eller kring 18-20år så brukar schizofreni och liknande psykossjukdomar få sitt utbrott runt den åldern. Har någon i din familj eller släkt haft någon liknande sjukdom så ökar risken antagligen för dig, vare sig du röker eller inte. Så på det sättet är det genetiskt.