Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-01-16, 15:50
Medlem
Blodigels avatar
Är det någon annan som har råkat ut för att datorn bara stendör i windows7?
Efter att jag installerade det på min pc igår så har datorn dött utan förvarning flertalet gånger. Då menar jag kalasdöd. Stänger av sig helt och hållet.
Senast redigerad av Blodigel 2009-01-16 kl. 15:57.
2009-01-16, 15:59
Medlem
F-I-M-Ps avatar
Windows7?
2009-01-16, 15:59
Bannlyst
Det är riskerna man får ta med betor, vänta på stabil release.
2009-01-16, 16:01
Medlem
Ja om man tänker på problemen i vista sp1 så borde ju windows betorna var en riktig katastrof
2009-01-16, 16:01
Medlem
Blodigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Det är riskerna man får ta med betor, vänta på stabil release.

Antagligen är det så. Fast jag har inte läst nåt någonstans om att den skall få datorn att bara stänga av sig sådär. Bara läst att den skall vara stabil.
2009-01-16, 16:05
Medlem
Blodigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian.isen
Ja om man tänker på problemen i vista sp1 så borde ju windows betorna var en riktig katastrof

Hehe. Ja, det trodde jag också. Men efter lite läsning så övertygades jag att testa. Och jag måste säga att det har bara varit trevliga upplevelser tills datorn började stänga av sig.

Själv så kör jag Mac så jag var självklart skeptisk.
2009-01-16, 16:07
Medlem
Mjau-Mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-I-M-P
Windows7?

Nytt operativsystem
2009-01-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodigel
Efter att jag installerade det på min pc igår så har datorn dött utan förvarning flertalet gånger. Då menar jag kalasdöd. Stänger av sig helt och hållet.

Grattis, du har installerat en beta av ett nytt operativsystem.
2009-01-16, 16:09
Medlem
Blodigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skippyy
Grattis, du har installerat en beta av ett nytt operativsystem.

Jotack. Jag vet det. Men som jag redan nämnt i tråden så har jag bara läst gott om det och att det skall vara stabilt. Därför frågar jag här om någon annan har råkat ut för detta.
2009-01-16, 17:11
Medlem
Citat:
Jotack. Jag vet det. Men som jag redan nämnt i tråden så har jag bara läst gott om det och att det skall vara stabilt. Därför frågar jag här om någon annan har råkat ut för detta.

Tror att det har med din dator att göra, har kört betan i nån vecka nu och har inte råkat ut för en enda crash.
Vilken build har du?
2009-01-16, 17:24
Medlem
Palpatines avatar
Citat:

Har du kollat om du har problem med overhettning av processorn? En av mina datorer har detta problem och stanger av sig helt och hallet utan forvarning (en skyddsmekanism for skydda processorn).
2009-01-16, 17:26
Medlem
Blodigels avatar
Mmh. Jag funderar på det också. Det är en laptop och fläkten går på högvarv hela tiden. Blir den varmare med W7 eller stänger den helt enkelt av vid lägre temp än i xp? Hade inga problem med att den stängde av sig när jag hade xp på den.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in