Skall inte besiktningsmännen ENDAST kolla det som blivit avslag i den tidigare besiktningen?
Jag fick följande fel:
1. Parkeringsbroms. bromsverkan höger ur funktion.
(Jag öppnade och smörjde runt lite i trumman och vipps tog den igen, inte helt 100 men den tog 100 på andra hjulet, jag ringde även bilprovningen och de sa att så länge det tog hårt på ena hjulet behövde de andra bara ta lite.)
2. Körriktningsvisare, alla utom en fel färg.
(bytte dem)
3. Glapp spindelled, vänster fram
(bytte denna)
4 Avgassystem läckage.
(svetstade igen hålen med lite plåt runt)
Nu var jag naturligtvis säker på att bilen skulle gå igenom. Men när jag åkte till bilprovningen och steg ur bilen påpekade han direkt att min regskylt inte syntes bra och att jag behövde byta den, jag lovade göra detta.
Sen körde han upp på dynamon och började testa de vanliga bromsarna dvs färdbromsen!? Steg ur och sa: "detta var inge bra, dina bromsar tar ojämnt"
Varpå jag påpekar att de godkännts 6 dagar tidigare och att han ENDAST ska testa parkeringsbromsen som nu fungerar. Han vägrar och säger åt mig att åka och byta bromsarna bak. jag undrar om han inte ska kolla det andra 2

rna, men han säger att det inte är någon ide pga bromsarna och ber mig åka, Jag vägrar naturligtvis att betala och han makulerar besiktningen! Vad fan gör jag nu? Är det bara att åka till en annan besiktningshall och dra igenom den eller ska jag anmäla fanskapet?