2009-01-16, 11:52
Medlem
-En klassiker.
Hrdvara? Mjukvara?
Mitt ljud fungerar inte p datorn. Bde frstrkare och hgtalare fungerar och AUX-kabeln r alldeles ny och verkar inte ha ngot problem,och allt fungerade igr kvll.
Jag vet inte var jag ska brja ska felet,jag r paff. All hjlp uppskattas. ^_^
Citera
2009-01-16, 11:56
Bannlyst
Kryssa ur Ljud av.
Citera
2009-01-16, 12:03
Medlem
Bvelens avatar
1. Kolla att kablarna sitter i korrekt, och p rtt port och att hgtalarna r "p" och har volym p.
2. Kontrollera att ljudet r p, och att du inte har "mute" p.
3. Kolla enhetshanteraren att datorn upplever att den har ett ljudkort, och att det inte finns ngra fel (utropstecken/kryss) p enheten.
4. Fungerar det fortfarande inte ominstallera ljudkortet via enhetshanteraren (ta bort det och uppdatera sedan).
5. Fungerar det fortfarande inte kolla i bios om det finns ngon instllning som kan pverka, resetta till default i bios.

Min gissning r att 1 eller 2 lser problemet.
Citera
2009-01-16, 12:38
Medlem
uppdatera ljudkortets driftrutin
Citera
2009-01-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
1. Kolla att kablarna sitter i korrekt, och p rtt port och att hgtalarna r "p" och har volym p.
2. Kontrollera att ljudet r p, och att du inte har "mute" p.
3. Kolla enhetshanteraren att datorn upplever att den har ett ljudkort, och att det inte finns ngra fel (utropstecken/kryss) p enheten.
4. Fungerar det fortfarande inte ominstallera ljudkortet via enhetshanteraren (ta bort det och uppdatera sedan).
5. Fungerar det fortfarande inte kolla i bios om det finns ngon instllning som kan pverka, resetta till default i bios.

Min gissning r att 1 eller 2 lser problemet.

1 och 2 r redan beprvade sen tidigare,och det r som sagt felfritt... Men jag ska prova dem andra och terkomma.
Citera
2009-01-16, 13:39
Medlem
Provade alla frutom BIOS. Fungerar inte. terkommer nnu en gng...
Citera
2009-01-16, 13:41
Medlem
Bvelens avatar
Hur vet du att hrdvaran fungerar? Kan du testa med hrlurar i datorn?
Citera
2009-01-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
Hur vet du att hrdvaran fungerar? Kan du testa med hrlurar i datorn?
Oj,jag var inte srskilt specifik. Jag menar hgtalare och frstrkare. Dem fungerar. Men sjlva datorn slutade ge ifrn sig ljud. Men nu fungerar det igen av ofrklarliga anledningar? Tack fr hjlpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in