Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-16, 11:52
Medlem
-En klassiker.
Hårdvara? Mjukvara?
Mitt ljud fungerar inte på datorn. Både förstärkare och högtalare fungerar och AUX-kabeln är alldeles ny och verkar inte ha något problem,och allt fungerade igår kväll.
Jag vet inte var jag ska börja söka felet,jag är paff. All hjälp uppskattas. ^_^
Citera
2009-01-16, 11:56
Bannlyst
Kryssa ur Ljud av.
Citera
2009-01-16, 12:03
Medlem
Bövelens avatar
1. Kolla att kablarna sitter i korrekt, och på rätt port och att högtalarna är "på" och har volym på.
2. Kontrollera att ljudet är på, och att du inte har "mute" på.
3. Kolla enhetshanteraren att datorn upplever att den har ett ljudkort, och att det inte finns några fel (utropstecken/kryss) på enheten.
4. Fungerar det fortfarande inte ominstallera ljudkortet via enhetshanteraren (ta bort det och uppdatera sedan).
5. Fungerar det fortfarande inte kolla i bios om det finns någon inställning som kan påverka, resetta till default i bios.

Min gissning är att 1 eller 2 löser problemet.
Citera
2009-01-16, 12:38
Medlem
uppdatera ljudkortets driftrutin
Citera
2009-01-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
1. Kolla att kablarna sitter i korrekt, och på rätt port och att högtalarna är "på" och har volym på.
2. Kontrollera att ljudet är på, och att du inte har "mute" på.
3. Kolla enhetshanteraren att datorn upplever att den har ett ljudkort, och att det inte finns några fel (utropstecken/kryss) på enheten.
4. Fungerar det fortfarande inte ominstallera ljudkortet via enhetshanteraren (ta bort det och uppdatera sedan).
5. Fungerar det fortfarande inte kolla i bios om det finns någon inställning som kan påverka, resetta till default i bios.

Min gissning är att 1 eller 2 löser problemet.

1 och 2 är redan beprövade sen tidigare,och det är som sagt felfritt... Men jag ska prova dem andra och återkomma.
Citera
2009-01-16, 13:39
Medlem
Provade alla förutom BIOS. Fungerar inte. Återkommer ännu en gång...
Citera
2009-01-16, 13:41
Medlem
Bövelens avatar
Hur vet du att hårdvaran fungerar? Kan du testa med hörlurar i datorn?
Citera
2009-01-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
Hur vet du att hårdvaran fungerar? Kan du testa med hörlurar i datorn?
Oj,jag var inte särskilt specifik. Jag menar högtalare och förstärkare. Dem fungerar. Men själva datorn slutade ge ifrån sig ljud. Men nu fungerar det igen av oförklarliga anledningar? Tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in