• 1
  • 2
2003-08-31, 20:42
Medlem
varelses avatar
Har inte hört den själv men en farbror till mig berättade den (det e lite därför jag skriver, undrar om nån har hört den eller kanske tom har den på datorn).
Det var på 50-talet nån gång och en fotbollsmatch (kommer inte ihåg vilka som spelade). Ena svenska kommentatorn sitter och beskriver vad som händer som man brukar. Det e en mörkhudad kille med och lirar men kommentatorn glömmer hela tiden vad han heter så tillslut säger han bara "Negern har bollen..., "negern passar till.... Detta bekymrar självklart de svenska tv-cheferna hemma i sverige (matchen var utomlands nånstans, tror italien) så de ringer till studion och får snacka med kommentatorn. De säger: Du får inte säga negern utan måste säga hans namn.
Eftersom det e jublande publik etc. i bakgrunden hör inte kommentatorn vad han säger och frågar igen.
Du får inte säga negern säger chefen igen.
Va?
Du får inte säga negern, Nicklas-Erik-Greger-Erik..........
varpå kommentatorn vänder sig till micken: "Mina överordnade säger att negern heter nicklas-erik-greger......"

Tyckte jag lät jävligt skoj iaf.
Har nån hört den eller har den på datorn?

/chris
Citera
2003-08-31, 21:42
Medlem
De Larges avatar
Skulle vara kul att höra.
Citera
2003-09-01, 00:07
Medlem
Nidstangs avatar
Jag har hört den där historien förut, tror t.o.m. det var på något minnes program på TV. Så visst är den sann
Citera
2003-09-01, 00:48
Medlem
jips avatar
Hmm.. fattar inte den :-) Men det ser mörkt ut på Senegals avbytarbänk.
Citera
2003-09-01, 00:49
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jip
Hmm.. fattar inte den :-) Men det ser mörkt ut på Senegals avbytarbänk.

Kameruns.
Citera
2003-09-01, 01:56
Medlem
En klassiker är ju den bulgariske komentatorn i matchen Sverige-Bulgarien, Fotbolls Vm -94. När sverige bytte ut Martin Dahlin mot Henrik Larsson så sade denne komentator: -Nu byter sverige ut negern och sätter in zigenaren!

Helt klart världsklass!
Citera
2003-09-21, 18:33
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tänkaren
En klassiker är ju den bulgariske komentatorn i matchen Sverige-Bulgarien, Fotbolls Vm -94. När sverige bytte ut Martin Dahlin mot Henrik Larsson så sade denne komentator: -Nu byter sverige ut negern och sätter in zigenaren!

Helt klart världsklass!

Det var Anders Limpar och inte Henric Larsson som byttes in...men annars är den bra...
Citera
2003-09-22, 13:41
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:

Helt klart världsklass!
Det är ju en modern floskelklassiker i Sverige, men finns det egentligen några belägg för att den stämmer?
Citera
2003-09-24, 12:43
Medlem
Hercule Poirots avatar
Jag har hört den. Tror det var Hyland eller Grive men vet inte säkert.

Kolla in:

http://www.algonet.se/~andyo/humor/sportgrodor.html
Citera
2003-09-26, 02:00
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:

Helt klart världsklass!

helt klart i världsklass
Citera
2003-09-26, 11:49
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Det var Anders Limpar och inte Henric Larsson som byttes in...men annars är den bra...

Jag har alltid hört att det var Larsson, men det stämmer nog för Limpar ser ju mer ut som en zigenare än Larsson.
Citera
2003-09-26, 14:22
Medlem
fel

Citat:
Ursprungligen postat av micke_h

Limpan spelade inte en enda minut i vm 94... så Larsson va de.

Förövrigt var de Esubio som han kalla för negern.. hur kul som helst
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback