2009-01-15, 23:57
Medlem
Bohems avatar
Vilken är Sveriges största bokhandel? När det kommer till utbud. Inte någon internetbokhandel utan butik i traditionell mening.
Citera
2009-01-16, 00:04
Medlem
Arch_Angels avatar
vild gissning på det enda vi har iallafall å det är bokia

http://www2.bokia.se/bokia_vara_butiker.asp verkar då finnas överallt
Citera
2009-01-16, 00:09
Medlem
Ahruons avatar
Akademibokhandeln vid mäster samuelsgatan är nordens största.
Citera
2009-01-16, 00:26
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Akademibokhandeln vid mäster samuelsgatan är nordens största.

Akademibokhandeln är Sveriges största bokhandelsföretag med cirka 700 medarbetare, 61 butiker runt om i landet, Sveriges bredaste Internetbutik och landets i särklass mest omfattande bokimport

Bokia är en av landets ledande bokhandelskedjor och representeras av nära 90 butiker, spridda över hela landet. Kedjan omsätter ca 1 miljard kronor

du har nog rätt...
Citera
2009-01-16, 07:28
Medlem
Bohems avatar
Okej tack, tror jag har varit där. Den "bästa" då?
Citera
2009-01-16, 08:15
Medlem
Zwerchstands avatar
Vad gäller onischade butiker i Stockholm (utifrån Akademibokhandeln & Mäster Samuelsgatan tänkt) kan man med 3 tämligen troliga tilltag traska triangeln
> Bok-Skotten (Regeringsgatan 55, 1 kvarter från Akademibokhandeln): Billigbutik med för sådan anmärkningsvärt utbud med fläckvis bismak av reautgåvor.
> Akademibokhandeln (Mäster Samuelsgatan 28): Störst, onischad genom att ha plats nog för alla större nischer.
> Hedengrens (Sturegallerian): Dyr men bryter av från det annars förhärskande utbud övriga icke-nischare dras med.

Se även den nu 2005-03-21 daterade Boklådor i stockholm.
Citera
2009-01-16, 19:08
Medlem
Bohems avatar
Någon som har koll på Oslo då? (Jag bor där nu)
Citera
2009-01-16, 19:29
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohem
Okej tack, tror jag har varit där. Den "bästa" då?

Science Fiction Bokhandeln givetvis.
Citera
2009-01-16, 19:37
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Någon som har koll på Oslo då? (Jag bor där nu)

vad jag vet så tillhör norge norden så ifall akedemiska var nordens största så borde rimligtvis det vara norges oxå ...
Citera
2009-01-16, 19:55
Medlem
Bohems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
vad jag vet så tillhör norge norden så ifall akedemiska var nordens största så borde rimligtvis det vara norges oxå ...

En butik som ligger i Sverige kan ju inte vara Norges största? Sen frågade jag indirekt om den bästa också.
Citera
2009-01-16, 20:02
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
En butik som ligger i Sverige kan ju inte vara Norges största? Sen frågade jag indirekt om den bästa också.

jo om det är Nordens ellr skandinaviens största som det står på hemsidan deras så borde det ju vara Norges största oxå

det är väl svårt å veta vad du tycker är bäst när jag å nån annan inte känner dej. men den största borde väl ha bäst i allmänt utbud
Citera
2009-01-16, 21:28
Medlem
Bohems avatar
Akademibokhandeln finns inte här i Norge. Med bästa menar jag förstås inte den jag tycker är bäst utan i betraktarens öga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in