2020-02-01, 09:43
Medlem
Objudna trängde sig de fyra tonårspojkarna in på tjejfesten i Halmstad på fredagskvällen. De misstänkta pojkarna hotade tjejerna med ett pistolliknande vapen och misshandlade föräldrarna som bor i huset.
– Mamman fick ett knytnävsslag i ansiktet, pappan slogs ned och sedan sparkade de på honom, säger Thomas Fuxborg vid polisen.

samband med händelserna kom föräldrarna som bor i huset hem. Även de attackerades av pojkarna.
– Enligt anmälan fick mamman ett knytnävsslag i ansiktet. Pappan ska man ha slagit ned och sedan sparkat på.............
https://www.expressen.se/kvallsposten/pojkar-brot-sig-in-pa-tjejfest-greps-efter-misshandel/?fbclid=IwAR1xtVo911CeE5_jRwgZ2E6hsxTx_j8I7pffhTBY JDGBkctLI2IH6O7BJGs
Citera
2020-02-05, 17:03
Medlem
spoilers avatar
"Moskébygget på Fyllinge i Halmstad stoppas. Bara Centerpartiet – som återkommande plågats av islamistkopplingar – sade ja. Övriga partier i kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskottet – M, SD och S, sade nej vid ett möte på tisdagen, något Hallands-Posten var först att rapportera om.

Området Fyllinge har i en rapport identifierats som ett socialt utsatt område. Imamen för den islamiska föreningen som vill bygga moskén har tidigare varit i blåsväder efter att ha jämfört homosexualitet med virus. Den islamiska föreningen slöt då upp bakom sin imam.
Trots det ville Centerpartiet säga ja till bygget av moskén.
M, SD och S sade nej."

https://nyheteridag.se/centerpartiet-ville-lata-omstridd-islamisk-forening-bygga-moske-m-sd-och-s-satte-stopp/
Citera
2020-03-26, 16:13
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Moskébygget på Fyllinge i Halmstad stoppas. Bara Centerpartiet – som återkommande plågats av islamistkopplingar – sade ja. Övriga partier i kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskottet – M, SD och S, sade nej vid ett möte på tisdagen, något Hallands-Posten var först att rapportera om.

Området Fyllinge har i en rapport identifierats som ett socialt utsatt område. Imamen för den islamiska föreningen som vill bygga moskén har tidigare varit i blåsväder efter att ha jämfört homosexualitet med virus. Den islamiska föreningen slöt då upp bakom sin imam.
M, SD och S sade nej."

https://nyheteridag.se/centerpartiet-ville-lata-omstridd-islamisk-forening-bygga-moske-m-sd-och-s-satte-stopp/

"När frågan på nytt dök upp i kommunstyrelsen röstades avtalet ner sedan M och S ändrat uppfattning.
Nu säger även politikerna i kommunfullmäktige nej."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=7439095

"Vi i Centerpartiet står för det vi lovat, vi håller oss till våra värdegrunder och röstar ja för att föreningen ska få bygga sin samlingslokal."

https://www.hallandsposten.se/åsikter/debatt/c-håller-sitt-löfte-och-kämpar-vidare-för-moskén-1.25912456?fbclid=IwAR28suvg-8g6b5SNLwnvpr0kyCfQaKX 1-JSxpqshbKNdnZy_zQsB2fCNWOk
Citera
2020-03-26, 18:37
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Imamen för den islamiska föreningen som vill bygga moskén har tidigare varit i blåsväder efter att ha jämfört homosexualitet med virus. Den islamiska föreningen slöt då upp bakom sin imam.
M, SD och S sade nej."

Citat:
Vi i Centerpartiet står för det vi lovat, vi håller oss till våra värdegrunder och röstar ja för att föreningen ska få bygga sin samlingslokal."

Bra att Centerpartiet gör sin värdegrund klar för homosexuella, och att homosexuella vet om muslimers uppsluppna värdegrund.

Den marxistiska kortleken om offergruppernas hierarki. Alla bögar och flator får maka på sig i muslimers närvaro.
Citera
2020-08-01, 22:08
Medlem
Är på besök hos några vänner i Halmstad. De berättade för mig att problemen med ungdomsgängen ökat dramatiskt i Halmstad under de senare åren. De berättade om en att några albaner står för nästan all knark i stan och att en massa ungdomar springer runt och säljer skiten. När de inte gör det så springer de runt och rånar folk. Jag tog varningarna med en nypa salt. De flesta städer har ju sett en uppåtgående kriminalitet.

Efter att ha varit ute på stan igårkväll sp verkar stan ha stora problem. Här nedan redogör jag för en del av det jag sett och hört.

På stan springer det runt hjordar med babbegäng som spelar tuffa och är allmänt bråkiga. Något babbe-gäng tvingade upp sig på McDonalds avstängda övervåning och betedde sig hotfullt mot personal och gäster. Ingen aning om vad de skulle upp dit o göra. Min vän menade att de brukar sitta där och dricka vatten och njuta av det arabvärlden kallar musik.

Självklart fick jag även nöjet att se det beryktade "Halmstad Live" där ett annordnat slagsmål genomfördes härom året. Tyvärr var där inget officiellt slagsmål just igår men de illaluktande jävlarna som stod utanför verkade sugna på att starta något inofficiellt slagsmål utanför. Så klart grundat på etniska skiljelinjer.

Utelivet var värdelöst i centrum men knarket flödade. Under de tre till fyra timmarna jag befann mig i centrum blev jag erbjuden att köpa knark tre gånger av tre olika babbar. Bara en av dem verkade vara alban dock. Albanen sålde bara hasch men de två andra hade kokain också.

Det ryktas enligt mina vänner också om att var och varannan kebaberia ägs av en och samma familj för att tvätta pengar från diverse olaglig handel.

Vill någon Halmstadbo berätta mer om gängen i stan? Såg inte så mycket av albanerna. Verkade mest vara diverse ungbabbar som säljer allt möjligt. Är det albanerna som äger kebaben också eller är det någon annan grupp?
Citera
2020-08-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taxation
Är på besök hos några vänner i Halmstad. De berättade för mig att problemen med ungdomsgängen ökat dramatiskt i Halmstad under de senare åren. De berättade om en att några albaner står för nästan all knark i stan och att en massa ungdomar springer runt och säljer skiten. När de inte gör det så springer de runt och rånar folk. Jag tog varningarna med en nypa salt. De flesta städer har ju sett en uppåtgående kriminalitet.

Efter att ha varit ute på stan igårkväll sp verkar stan ha stora problem. Här nedan redogör jag för en del av det jag sett och hört.

På stan springer det runt hjordar med babbegäng som spelar tuffa och är allmänt bråkiga. Något babbe-gäng tvingade upp sig på McDonalds avstängda övervåning och betedde sig hotfullt mot personal och gäster. Ingen aning om vad de skulle upp dit o göra. Min vän menade att de brukar sitta där och dricka vatten och njuta av det arabvärlden kallar musik.

Självklart fick jag även nöjet att se det beryktade "Halmstad Live" där ett annordnat slagsmål genomfördes härom året. Tyvärr var där inget officiellt slagsmål just igår men de illaluktande jävlarna som stod utanför verkade sugna på att starta något inofficiellt slagsmål utanför. Så klart grundat på etniska skiljelinjer.

Utelivet var värdelöst i centrum men knarket flödade. Under de tre till fyra timmarna jag befann mig i centrum blev jag erbjuden att köpa knark tre gånger av tre olika babbar. Bara en av dem verkade vara alban dock. Albanen sålde bara hasch men de två andra hade kokain också.

Det ryktas enligt mina vänner också om att var och varannan kebaberia ägs av en och samma familj för att tvätta pengar från diverse olaglig handel.

Vill någon Halmstadbo berätta mer om gängen i stan? Såg inte så mycket av albanerna. Verkade mest vara diverse ungbabbar som säljer allt möjligt. Är det albanerna som äger kebaben också eller är det någon annan grupp?

Import mena - get mena
Citera
2020-08-01, 22:38
Medlem
D3adknights avatar
Tycker Halmstad är relativt lugnt. Men studerar "bara" där och har väl mycket vänner där som inte påstår att det är så illa.

Jämför med Göteborg.

Men visst är det skillnad på hur det ser ut om man jämför med 15 år sedan.

Mvh
Citera
2020-08-29, 09:07
Medlem
spoilers avatar
"Ett femtiotal företag och organisationer vars ledning, enligt polisen, har kopplingar till radikal islamism, har gjort affärer med stat och kommuner för drygt en miljard kronor de senaste fem åren. Ett av företagen finns i Halmstad. Det visar en kartläggning från Nyhetsbyrån Sirén.

– Jag är såklart oerhört besvärad av tanken på att skattemedel kan misstänkas användas för att finansiera verksamhet som är antidemokratisk och bygger på någon form av våldsideologi, säger Jonas Bergman (M), kommunstyrelsens ordförande.

Det är under de senaste fem åren som Halmstads kommun betalat ut 20 miljoner kronor till företaget, som verkar i utbildningsbranschen. Företrädaren kopplas till radikal extremism."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/med-halmstads-kommun
Citera
2020-08-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taxation

Det stämmer bra att det är albanerna som är den drivande kraften inom droghandeln i Halmstad. Jag känner ett antal poliser i stan som bekräftat det.
Gängen som driver runt inne i centrum och för otrygghet med sig är dock mestadels tonårskillar från olika arabländer.

Lokalblaskan har faktiskt publicerat flera artiklar denna veckan om otryggheten som invandrargängen för med sig. De nämner såklart inte att det är invandrare, men sett till kommentarerna på Hallandspostens FB-sida så vet majoriteten av befolkningen ändå vilka det är som ställer till det.
Citera
2020-09-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svinkel

Lokalblaskan har faktiskt publicerat flera artiklar denna veckan om otryggheten som invandrargängen för med sig. De nämner såklart inte att det är invandrare, men sett till kommentarerna på Hallandspostens FB-sida så vet majoriteten av befolkningen ändå vilka det är som ställer till det.

Jag tyckte att veckans bästa artikel var den som handlade om den okända maffialedaren Max Balci. Hans matvagnar på stranden levde tydligen inte upp till hygiensrandarderna. Tur att de straffar honom för en sådan skitsak istället för att sätta dit honom för den grövre verksamheten han bedriver.
Vet polisen och tidningarna alls om vad som händer? Babbegäng i all ära men det finns ju större fiskar i vattnet. Eller snarare större kurder och albaner..
Citera
2020-09-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TitusAndronicus
Jag tyckte att veckans bästa artikel var den som handlade om den okända maffialedaren Max Balci. Hans matvagnar på stranden levde tydligen inte upp till hygiensrandarderna. Tur att de straffar honom för en sådan skitsak istället för att sätta dit honom för den grövre verksamheten han bedriver.
Vet polisen och tidningarna alls om vad som händer? Babbegäng i all ära men det finns ju större fiskar i vattnet. Eller snarare större kurder och albaner..

Han som ser ut som en oompa loompa? Vill minnas att hans son drev en nattklubb i stan. Leons? Den gick det ju sådär för då klientelet bestod av tafsande och bråkiga landsmän.
Citera
2020-09-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svinkel
Han som ser ut som en oompa loompa? Vill minnas att hans son drev en nattklubb i stan. Leons? Den gick det ju sådär för då klientelet bestod av tafsande och bråkiga landsmän.

Precis den gubben. Jo, den familjen driver en stor del av all restaurang och nattivsverksamheten i stan. Det blev lite mindre härom året. Många verksamheter fick stänga av någon anledning. Men de har det inte svårt av det. Pengarna de tjänar tjänar de på lite mindre trevliga verksamheter som jag förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in